اتحادیه اروپا متهم به دستکاری گزارش شیوع کرونا در چین شد

کدخبر: ۳۳۴۹۶۰
اقتصادنیوز؛ به نوشته روزنامه گاردین، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جهت پاسخ به ادعاهای مطرح شده در زمینه دستکاری گزارش شیوع ویروس کرونا در چین تحت فشار قرار گرفته است.
اتحادیه اروپا متهم به دستکاری گزارش شیوع کرونا در چین شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «بارت گروتیوس» نماینده هلند در پارلمان اروپا در نامه‌ای به بورل خواستار توضیح رسمی و کامل درباره فشار پکن برای اعمال تغییر در گزارش اطلاع‌رسانی چین درباره شیوع ویروس کرونا شد.

گروتیوس به گاردین گفت، در این گزارش که روز گذشته از سوی اتحادیه اروپا منتشر شد، جزئیات مربوط به ادعاهای غلط دولت چین حذف شده‌اند.

نماینده هلند در پارلمان اروپا مدعی شد: «این آخرین باری نخواهد بود که چین در سیاست‌های داخلی اتحادیه اروپا دخالت می‌کند». وی افزود بروکسل باید این پیام روشن را ابلاغ کند که «اگر چنین چیزی صحت دارد، هرگز در آینده تکرار نخواهد شد».

ابهام درخصوص این گزارش اتحادیه اروپا از زمانی آغاز شد که روزنامه آمریکایی «نیویورک تایمز» مدعی شد، مقامات بروکسل انتشار این گزارش را به تأخیر انداخته و آن را بازنویسی کرده‌اند.

نیویورک تایمز ادعا کرد نامه یکی از مقامات سرویس خارجی اتحادیه اروپا به همکارانش را در دست دارد که در آن آمده است: «چینی‌ها تهدید می‌کنند اگر گزارش بیرون بیاید واکنش نشان خواهند داد».

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید