رئیس جمهور نیوزلند:

ما امروز در مبارزه با کرونا به پیروزی رسیده‌ایم

کدخبر: ۳۳۴۹۷۲
اقتصادنیوز؛ جاسیندا آردرن رئیس جمهور جوان نیوزلند ا از پیروزی کشورش بر ویروس کوید ۱۹ خبر داد.
ما امروز در مبارزه با کرونا به پیروزی رسیده‌ایم

به گزارش اقتصادنیوز به قل ازشفقنا؛ جاسیندا آردرن رئیس جمهور جوان نیوزلند اعلام کرد که کشورش توانست جلوی شیوع ویروس کرونا را بگیرد و به همین خاطر باید قانون منع آمد و شد و قرنطینه برداشته شود با این حال او تاکید کرد که باید مردم همچنان هوشیار باشند.

 جاسیندا آردرن

 

او گفت: ما توانستیم که جلوی انتشار سریع و نامحدود ویروس کرونا را بگیریم با این حال مبارزه با این ویروس خطرناک همچنان ادامه دارد.دیگر روند سریع انتشار ویروس در نیوزلند وجود ندارد و ما توانستیم که در این مبارزه به پیروزی برسیم اما اگر می خواهیم که از این شرایط خارج نشویم باید هوشیار باشیم و همچنان نکات بهداشتی را به خوبی رعایت کرد.

طبق اعلام اسکای نیوز قرار است که در نیوزلند وضعیت اضطراری از ۴ که بیشتر از سه هفته ادامه داشت به سطح سه کاهش پیدا کند.

در وضعیت سطح ۴ همه شرکت ها و مدارس بسته شده بودند و از مردم خواسته شد که در خانه باقی بمانند و تنها به هنگام ضرورت و خرید خانه را ترک کنند اما با تغییر وضعیت به حالت سه دیگر این محدودیت ها باقی نخواهد ماند.

رئیس جمهور نیوزلند هشدار داد که در وضعیت سه هم که ارتباط ها و برخوردها شدت می گیرد مردم هشدارها و نکات بهداشتی را رعایت کنند. پیش بینی می شود که در وضعیت سه رستوران ها و مدارس باز شوند و فعالیت در این کشور به روال عادی خود برگردد.

روزنامه گاردین انگلیس اعلام کرد که از روز سه شنبه یک میلیون نیوزلندی به کار خود برخواهند گشت.

رئیس جمهور ادامه داد: ما اجازه فعالیت را به اقتصاد خواهیم داد اما اجازه فعالیت اجتماعی را نخواهیم داد. برای رسیدن به سطح دو نیاز به همکاری بیشتری داریم. 

شمار مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ در نیوزلند ۱۴۶۹ نفر اعلام شده است این درحالی است که ۱۹ نفر هم تا الان جان خود را از دست داده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید