آیا باید منتظر باران‌های کرونایی بود؟

کدخبر: ۳۳۵۰۳۲
اقتصاد نیوز:در پی تشخیص اولیه وجود ویروس کرونا بر روی ذرات معلق در هوای آلوده، دانشمندان بررسی امکان انتقال این ویروس بر اثر جریان هوای آلوده و باران را آغاز کردند.
آیا باید منتظر باران‌های کرونایی بود؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از یورو نیوز، دانشمندان ایتالیایی با آزمایش نمونه‌های جمع‌آوری شده از هوای آلوده شهری و صنعتی در استان برگامو متوجه وجود ویروس کرونا در تعدادی از این نمونه‌ها شدند. نتایج این بررسی با انجام آزمایش کور(Blind Testing) در آزمایشگاه مستقل نیز تأیید شده است.

لئوناردو سِتّی، پژوهشگر دانشگاه بولونیای ایتالیا که مدیریت این پروژه تحقیقاتی را بر عهده داشته به روزنامه گاردین گفته که نتایج اولیه این تحقیق به این دلیل مهم است که هنوز نمی‌دانیم آیا ویروس کرونا از طریق آلودگی هوا به طور گسترده و در مسافت‌های طولانی قابل انتشار است یا خیر؛ مساله‌ای که یک نگرانی جدی است و روشن نشدن کامل آن، مانع یافتن راه حل و شیوه مواجهه با عواقب آن خواهد شد.

این بررسی مقدماتی در گام بعدی در پی یافتن پاسخ این سوال است که ویروس‌های موجود در هوای آلوده برای چه مدتی بیماری‌زا باقی می‌مانند. با این وجود نتایج اولیه تجزیه و تحلیل آماری گروه تحقیقاتی دانشگاه بولونیا نشان می‌دهد که سطح بالاتر ذرات معلق در هوای آلوده شمال ایتالیا می‌تواند گویای دلیل شیوع بیشتر ویروس کرونا در یکی از آلوده‌ترین مناطق اروپا باشد. نتیجه‌ای که بررسی دیگری نیز آن را تایید می‌کند.

همزمان دو گروه تحقیقاتی دیگر نیز احتمال داده‌اند که هوای آلوده توانسته به جابجایی ویروس کرونا در چین و ایتالیا کمک کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید