افت ۱۵ درصدی صادرات جهانی موبایل

کدخبر: ۳۳۵۱۵۴
​اقتصاد نیوز:یک خبرگزاری تایوانی در گزارش جدید خود پیش بینی کرده که صادرات جهانی موبایل با توجه به شرایط فعلی دنیا با کاهش قابل توجهی روبرو خواهد شد.
افت ۱۵ درصدی صادرات جهانی موبایل

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو، خبرگزاری DigiTimes در جدیدترین گزارش خود پیش بینی می‌کند که صادرات جهانی تلفن‌های هوشمند با توجه به شرایط فعلی دنیا، در سال جاری میلادی با کاهش چشمگیر ۱۵ درصدی روبرو خواهد شد و میزان صادرات به ۱.۱۵ میلیارد واحد افت خواهد کرد.

شرکت‌هایی با افت صادرات گوشی مواجه می‌شوند که حضور گسترده‌ای در بازار ایالات متحده و کشورهای اروپایی دارند، چرا که در این کشورها قوانین سفت و سخت قرنطینه اعمال شده است و احتمال دارد در سال جاری رکود اقتصادی را هم تجربه کنند.

 

کاهش 15 درصدی صادرات موبایل در سال 2020 به خاطر شیوع کرونا
 

 

برندهایی که تمرکز آن‌ها ساخت گوشی‌های گرانقیمت است نیز به دلیل پائین آمدن قدرت خرید کاربران با کاهش صادرات مواجه خواهند شد. علاوه بر این خرید گوشی جدید، خصوصاً گوشی‌های گرانقیمت، اولویت کاربران نیست. در همین رابطه می‌توان به شرکت وان پلاس اشاره کرد که تمرکزش ساخت گوشی‌های پریمیوم است و اخیراً نیروی انسانی خود را در اروپا کاهش داد.

اپل نیز در هدف گذاری‌های خود در سال جاری میلادی تغییراتی ایجاد کرده است. سایت DigiTimes در ادامه گزارش خود آورده که اپل احتمالاً سفارش پرفروش ترین آیفون این شرکت در دنیا یعنی آیفون ۱۱ را برای سه ماهه دوم و سوم سال جاری میلادی کاهش داده است. این شرکت امیدوار است با عرضه آیفون SE جدید تا حدودی از زیان‌ها در آینده نزدیک بکاهد.

طبق گزارشات، سامسونگ نیز انتظارات خود را از صادرات گوشی در سال جاری میلادی کاهش داده است. استقبال پائین کاربران از سری گلکسی اس ۲۰ یکی از دلایل اصلی کاهش انتظارات سامسونگ بوده است. گفته می‌شود اگر کاربران همچنان از سری گلکسی S20 استقبال نکنند، این خانواده لقب کم فروش ترین سری گلکسی در چند سال اخیر و یا حتی در تاریخ این شرکت را از آن خود خواهد کرد. اگر چنین اتفاقی رخ دهد درآمد سامسونگ نیز با کاهش روبرو خواهد شد.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید