روند صعودی کرونا در یک استان جنوبی

کدخبر: ۳۳۵۱۸۶
معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: ۹ اردیبهشت‌ماه با انجام ۴۰۳ تست کرونا در استان، ۵۶ مورد جدید ثبت شده است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، محمود حسین‌پور امشب در گفت‌وگو با بحش خبر سیمای مرکز خلیج فارس اظهار کرد:از زمان شیوع کرونا تاکنون ۲۲۸۷ نفر به‌عنوان بیمار حاد تنفسی در مراکز درمانی استان بستری شده‌اند که از این تعداد ۲۰۱۰ نفر پس از طی دوره‌ درمان و بهبودی ترخیص شده‌اند و هم‌اکنون ۱۳۲ بیمار در بیمارستان‌های هرمزگان بستری هستند که ۸۸ نفر ایزوله، ۲۰ نفر در بخش آی‌سی‌یو و ۲۴ نفر نیز در بخش‌های عادی تحت درمان هستند.

وی افزود: تا امروز از ۵۵۰۱ نفر به‌عنوان مشکوک به ابتلا کرونا نمونه‌گیری شده» که نتیجه‌ تست ۷۹۰ نفر از آنان مثبت بوده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که در یک روز اخیر بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۶ مورد جدید ابتلا به کرونا در هرمزگان شامل ۴۸ نفر در بندرعباس، ۶ نفر در میناب و دو نفر در رودان شناسایی شد، تصریح کرد: مجموع مبتلاشدگان در استان هرمزگان به ۷۹۰ نفر رسید.

حسین پور با اشاره به این که ۳۱نفر از مبتلایان در نقاهت‌گاه‌ها، دوره درمان خود را سپری می‌کنند، گفت: از بین افراد مبتلاشده به کرونا تاکنون ۲۶۷ نفر پس از بهبودی، ترخیص شده‌‌اند و ۴۴۰ نفر تحت مراقبت خانگی دارند و ۲۸نفر از مبتلایان هم‌اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند و متاسفانه ۲۴ نفر نیز تاکنون به علت این بیماری فوت کرده‌اند.

وی در بیان شمار مبتلاشدگان به کرونا در شهرستان‌های هرمزگان نیز گفت: تاکنون در بندرعباس: ۵۱۲ نفر، میناب: ۸۹ نفر، کیش: ۵۲ نفر، قشم: ۴۳ نفر، بندرلنگه: ۲۶ نفر، حاجی‌آباد: ۲۵ نفر، رودان: ۱۸ نفر، پارسیان: ۱۲ نفر، بندرخمیر: ۶نفر، بستک:  ۵ نفر و جاسک: ۲ نفر شناسایی شده‌اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید