تصاویر ماهواره‌ای مکان حضور رهبر کره شمالی را پیدا کردند

کدخبر: ۳۳۵۲۷۱
اقتصادنیوز: تصاویر ماهواره‌ای از تردد قایق‌هایی که اغلب توسط «کیم جونگ اون» و همراهان وی مورد استفاده قرار می‌گیرد، نشان می‌دهد وی در منطقه تفریحی ونسان مستقر است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  فارس، به نقل از  کارشناسان، تصاویر ماهواره‌ای جدید از تردد قایقهای مورد استفاده «کیم جونگ اون» و همراهانش در نزدیکی شهر «ونسان» در کره شمالی، نشانه دیگری است که او در تفرجگاه ساحلی خود به سر می‌برد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز»، گمانه‌زنی‌ها درباره وضع سلامت رهبر کره شمالی پس از آن آغاز شد که وی در مراسم بزرگداشت تولد پدربزرگش «کیم ایل سونگ» بنیان‌گذار کره شمالی غایب بود. روز سه‌شنبه وب‌سایت «ان‌کی پی‌آراُ» که بر این کشور نظارت می‌کند گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای نشان داده قایق‌هایی که اغلب توسط رهبر کره شمالی و همراهان وی مورد استفاده قرار می‌گیرند، در مسیرهایی تردد داشته‌اند که بر حضور وی و همراهانش در منطقه ونسان دلالت دارد.

هفته گذشته یک پروژه نظارت بر کره شمالی مستقر در آمریکا گزارش داد تصاویر ماهواره‌ای نشان داده چیزی که تصور می‌شود قطار شخصی کیم باشد در ایستگاهی نزدیک تفرجگاه ونسان پارک شده است.

مقامات کره جنوبی و آمریکا هم حضور وی در آنجا را برای جلوگیری از ابتلا به ویروس جدید کرونا محتمل می‌دانند و درباره گزارشهایی که حاکی از بیمار بودن او است، ابراز تردید کرده‌اند.

آخرین باری که رسانه‌های رسمی کره شمالی از حضور کیم در مکانی خبر دادند، ۱۱ آوریل بود که او ریاست یک جلسه را برعهده داشت. از آن زمان هم تقریباً هر روز گزارشهایی درباره ارسال نامه و پیام دیپلماتیک از سوی وی مخابره شده است.

امروز «جئونگ کیونگ دوو» وزیر دفاع کره جنوبی در واکنش به شایعات مربوط به وضعیت سلامتی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی گفت که هیچ تحرک غیرمعمولی در کره شمالی شناسایی نشده است. وی در عین حال تاکید کرد که غیبت کیم از انظار عمومی چیز جدیدی نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید