اجاره‌بها مسکن ارزان می‌شود

کدخبر: ۳۳۵۴۶۶
اقتصادنیوز : معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی گفت: تعداد خانه‌های خالی در سطح شهر تهران رقم بسیار بالایی است که اگر در چرخه استفاده عموم باشد تقاضا کاهش و عرضه مسکن اجاره‌ای افزایش می‌یابد و باعث می‌شود اجاره‌ها پایین‌تر آمده و رفاه بیشتری برای مصرف‌کننده فراهم شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تجارت‌نیوز، محمود علیزاده در مورد اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: تعداد خانه‌های خالی در سطح شهر تهران رقم بسیار بالایی است که اگر در چرخه استفاده عموم باشد تقاضا کاهش و عرضه مسکن اجاره‌ای افزایش می‌یابد و باعث می‌شود اجاره‌ها پایین‌تر آمده و رفاه بیشتری برای مصرف‌کننده فراهم شود.

وی ادامه داد: در این روند با شهرداری و وزارت راه و مسکن جلسات متعددی برگزار کردیم و وزارت راه بحث آمادگی سامانه شناسایی خانه‌های خالی را باید انجام می‌داد. در مورد سایر موارد نیز از شهرداری‌ها کمک گرفتیم تا منویات قانون را اجرا کنیم.

معاون حقوقی سازمان امور مالیاتی در مورد علت تاخیر در اخذ این مالیات گفت: چون شناسایی مسکن خالی به راحتی امکان‌پذیر نبود و این نیازمند پیاده‌سازی مکانیزم شناسایی بود که آن امکانپذیر شده است تا براساس قانون اجرا شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید