عفوبین‌الملل: «زندان» تحریریه جدید روزنامه‌نگاران/ خبرنگاری در مصر «عمل مجرمانه» محسوب می‌شود

کدخبر: ۳۳۵۸۳۸
اقتصادنیوز؛ سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای از بازداشت خبرنگاران در مصر شدیداً انتقاد کرد و با سرکوبگر خواندن دولت عبدالفتاح السیسی نوشت: «زندان به تحریریه جدید خبرنگاران در مصر تبدیل شده است.»
عفوبین‌الملل: «زندان» تحریریه جدید روزنامه‌نگاران/ خبرنگاری در مصر «عمل مجرمانه» محسوب می‌شود

 

عفوبین‌الملل: «زندان» تحریریه جدید روزنامه‌نگاران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛‌ سازمان عفو بین‌الملل با انتقاد شدید از دولت مصر، گفت که با روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی، تمامی رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی تحت کنترل شدید دولت در آمده‌اند.

به نوشته وبگاه عرب۴۸، در گزارش این سازمان بین‌المللی آمده است که «زندان به تحریریه جدید خبرنگاران در مصر تبدیل شده است.» و اینکه چطور کار خبرنگاری در این کشور پس از روی کار آمدن عبدالفتاح السیسی یک عمل مجرمانه قلمداد می‌شود.

عفو بین‌الملل تأکید کرد که السیسی از زمان حکمرانی بر مصر با «مشت آهنین» تسلط خود را بر این کشور کامل و آزادی بیان و معارضان را سرکوب کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است که همراه با افزایش آمار مبتلایان به کرونا در مصر، دولت این کشور نیز کنترل خود را بر اطلاعات افزایش داده و به جای شفافیت دست به سرکوب رسانه‌ها می‌زند.

«فیلیپ لوثر» مدیر عفو بین‌الملل در خاورمیانه و شمال آفریقا در این باره گفت که حاکمان مصر به وضوح هر فردی را که روایت رسمی دولت را زیر سؤال ببرد، تحت پیگیرد قرار می‌دهند و در حقیقت تمامی رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی تریبون رسمی دولت محسوب می‌شوند.

دادستانی مصر اخیرا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که هر فردی دست به انتشار «اخبار کذب» در خصوص ویروس کرونا بزند، محکوم به حبس تا پنج سال و جریمه سنگین خواهد شد.

دیده‌بان حقوق بشر اخیرا بازداشت ۳۷ خبرنگار را ثبت کرده است که بیشتر آن‌ها به اتهام «نشر اخبار کذب» و «استفاده نادرست از شبکه‌های اجتماعی» به موجب قانون «مبارزه با تروریسم» مصوبه سال ۲۰۱۵ مجرم شناخته شده‌اند. قانونی که لفظ تروریسم را بر تمامی فعالیت‌های مخالفان اطلاق می‌کند.

العفو الدولیة: النظام المصری یجرّم الصحافة

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید