وزیرخارجه آمریکا مدعی شد؛ کشف منشا تولید ویروس کرونا!

کدخبر: ۳۳۵۹۰۵
​اقتصادنیوز: «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا مدعی شد؛ «شواهد قابل توجهی» وجود دارد که حاکی است ویروس کرونا از آزمایشگاهی در چین آمده است.

به گزارش اقتصادنیوزپمپئو یکشنبه (به وقت محلی) در مصاحبه ­ای با شبکه «ای. بی. سی» آمریکا گفت: شواهد قابل توجهی وجود دارد که نشان می­‌دهد کرونا از آزمایشگاهی در «ووهان» چین آمده است.

این ادعای پمپئو در حالی است که جامعه اطلاعاتی آمریکا نتیجه‌گیری کرده که کرونا «ساخته دست بشر» نیست.

«اداره مدیریت اطلاعات ملی» آمریکا پنجشنبه گذشته اعلام کرد که «اجماع علمی گسترده‌­ای» وجود دارد که نشان می­ دهد این ویروس ساخته دست بشر نیست.

وزیر خارجه آمریکا در این باره گفت: نتیجه‌گیری جامعه اطلاعاتی را دیده­‌ام. دلیلی وجود ندارد که فکر کنم آنها اشتباه کرده‌اند.

مقام‌های آمریکایی مطلع از تحلیل­‌ها و گزارش ­های اطلاعاتی در هفته­‌های اخیر اعلام کرده ­اند که معتقد نیستند که دانشمندان ویروس کرونا را به وجود آورده­ اند.

آنها گفته‌اند که به نظر می‌رسد این ویروس از طریق تماس انسان با حیوانات وحشی در یک بازار فروش این حیوانات در ووهان یا از یکی از آزمایشگاه­ های دولتی چین در ووهان آمده است.

پمپئو پنجشنبه گذشته گفته بود که هنوز مشخص نیست که کرونا از «مؤسسه ویروس­ شناسی ووهان» آمده است یا از بازار فروش گوشت حیوانات وحشی یا از جایی دیگر.

«دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا در همان روز مدعی شد که یقین دارد کرونا از یک آزمایشگاه ویروس­ شناسی در چین آمده، اما سندی برای اظهارات خود ارائه نکرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید