بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت خودروسازی

کدخبر: ۳۳۵۹۲۶
اقتصادنیوز : سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت خودروسازی در کمیسیون متبوعش، از واردات قطعه به عنوان یکی از آسیب های تولید خودرو نام برد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خانه ملت ،سعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست امروز (14 اردیبشهت ماه) کمیسیون متبوعش، گفت: دستورکار امروز کمیسیون بررسی گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت خودروسازی بود که پس از بررسی‌های اولیه، مقرر شد گزارش مذکور برای رسیدگی بیشتر به صحن علنی مجلس شورای اسلامی تقدیم شود.

نماینده مردم تربیت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای گزارش تحقیق و تفحص از عملکرد صنعت خودروسازی، افزود: اصلاح ساختار شرکت‌های خودروسازی از نظر مالکیت، بنگاه داری و سهامداری، ارتقا کیفیت محصولات تولیدی، نحوه سفارش به قطعه سازان، خصوصی سازی، سرمایه گذاری سایر کشورها در این حوزه و... از جمله موضوعاتی است که در این گزارش موردبررسی قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه در گزارش هیات تحقیق و تفحص از عملکرد خودروسازی ها واردات قطعه به عنوان یکی از آسیب های تولید شناسایی شده است، اظهار کرد: تعمیق داخلی سازی موجب ایجاد اشتغال و ارزش افزوده در کشور خواهد شد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه در صورتی که به دنبال خودروساز شدن هستیم باید به دنبال تعمیق داخلی سازی باشیم، اضافه کرد: براساس استراتژی توسعه صنعت خودروسازی، باید مواد پلیمری، بدنه و ورق مناسب برای تولید خودرو در داخل ساخته شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید