بیکاری یکی از تبعات نگران کننده در جهان پسا کرونا

کدخبر: ۳۳۵۹۵۰
اقتصادنیوز : رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران گفت:‌ یکی از تبعات اجتماعی نگران‌کننده در جهان پساکرونا گسترش بیکاری است؛ امروزه با شیوع این بیماری بسیاری از کسب وکارها تعطیل و این مساله گاه آسیب‌های اجتماعی متعددی را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ،مصطفی اقلیما در خصوص آثار و نتایج اجتماعی شیوع بیماری کرونا در جهان اظهار داشت: به گفته برخی روانشناسان با تداوم قرنطینه خانگی، افسردگی، اختلافات خانوادگی و میزان طلاق افزایش یافته اما از سوی دیگر این ارتباط نزدیک شناخت اعضا خانواده از یکدیگر و اتحاد و همبستگی خانوادگی را افزایش داد.

وی ادامه داد: به گفته مشاوران کاهش و رفع اختلافات خانوادگی با گفت وگو و تشکیل جلسه‌های گروهی با روانشناسان محقق می‌شود؛ اما براساس برخی تحقیقات شناخت طرفین از یکدیگر در این دوران بسیاری از تنش‌ و ناسازگاری‌ها را کاهش و صمیمیت خانوادگی را افزایش داد.

این جامعه‌شناس تصریح کرد: یکی دیگر از تبعات اجتماعی نگران‌کننده اما در جهان پساکرونا گسترش بیکاری است؛ امروزه با شیوع این بیماری بسیاری از کسب وکارها تعطیل و این مساله گاه آسیب‌های اجتماعی متعددی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: براساس نتایج یک تحقیق با جامعه آماری چهار هزار نفری که به صورت مجازی انجام پذیرفت، ۶۰ درصد از شهروندان جامعه از بیکاری پس از مهار این بیماری نگران هستند.براساس نتایج یک تحقیق با جامعه آماری ۴ هزار نفری که به صورت مجازی انجام پذیرفت، ۶۰ درصد از شهروندان جامعه از بیکاری پس از مهار این بیماری نگران‌اند.

اقلیما ادامه داد: راه‌اندازی مجدد کسب وکارها پس از مهار و کنترل بیماری ماه‌ها به طول می‌انجامد و این مساله خانواده‌ها را به فقر اقتصادی دچار می‌کند. توسعه و گسترش فقر اقتصادی نیز در هر جامعه بی‌تردید جرم و بزهکاری را افزایش می‌دهد.

رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران گفت: بنابراین به منظور کاهش و رفع این آسیب‌ها باید از امروز برنامه‌ریزی شود در غیر این صورت به منظور رفع نیازهای اقتصادی اتحاد و همبستگی اجتماعی کاهش، جرم و بزهکاری و سودجویی برخی منفعت‌طلبان نیز افزایش خواهد یافت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید