بازار خودروهای پورشه هم کساد شد!

کدخبر: ۳۳۵۹۶۷
اقتصادنیوز: شرکت خودروسازی پورشه آلمان از کاهش ۵ درصدی میزان فروش خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا خبر داد.
بازار خودروهای پورشه هم کساد شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، شرکت خودروسازی پورشه آلمان که یکی از بزرگترین و موفق ترین زیر مجموعه‌های فولکس واگن به شمار می‌رود، به تازگی با انتشار گزارشی اعلام کرده است که میزان فروش آن در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی ۵۳ هزار و ۱۲۵ دستگاه خودرو بوده که تحت تاثیر شیوع و همه گیری ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۵ درصدی رو به رو شده است.

این شرکت بر این باور است که اعلام قرنطینه، تعطیلی کارخانه ها، فروشگاه ها و نمایشگاه های خودرو و اعمال محدودیت های سختگیرانه از سوی دولت کشورهای مختلف در بحران کرونا موجب شده است که میزان فروش خودروهای لوکس و اسپرت آن نسبت به سه ماهه منتهی به مارس سال ۲۰۱۹ کاهش قابل توجهی را تجربه کنند.

طبق گزارش وب سایت retailnews، در این میان خودروی شاسی بلند پورشه کاین همچنان محبوب ترین و پرطرفدارترین خودروی این برند آلمانی به شمار می‌رود که توانسته است در نخستین فصل سال جاری میلادی ۱۸ هزار و ۴۱۷ دستگاه خودرو در بازارهای جهانی به فروش برساند.

بعد از آن خودروی شاسی بلند پورشه ماکان توانسته در همین بازه زمانی با فروش ۱۵ هزار و ۵۴۷ دستگاه در رتبه دوم و پورشه ۹۱۱ نیز با فروش ۸ هزار و ۴۸۲ دستگاه در رتبه سوم پرفروش‌ترین خودروهای این شرکت جای بگیرند.

از جمله بهترین بازارهای فروش خودروهای پورشه در این بازه زمانی می‌توان به چین و ایالات متحده آمریکا اشاره کرد که طبق اعلام این شرکت میزان فروش خودروهای پورشه در ۳ ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۰ میلادی در چین ۱۴ هزار و ۱۹۸ دستگاه بوده که البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته با ۱۷ درصد کاهش روبرو شده است و میزان فروش آن در بازار ایالات متحده نیز ۱۱ ۱۹۹۴ دستگاه بوده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش را تجربه کرده است.

بهترین بازار های فروش خودرو که نسبت به سایر بازارهای جهانی کاهش کمتری را در این بازه زمانی تجربه کرده اند، می‌توان به بازارهای خاورمیانه، آفریقا، آسیا و اقیانوسیه اشاره کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۸ درصد کاهش را تجربه کرده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک