«النجباء» منتشر کرد؛

ویدئو| انتقال عناصر داعش از سوریه به عراق با بالگردهای آمریکایی‌!

کدخبر: ۳۳۶۰۱۷
اقتصادنیوز؛ رسانه منتسب به گروه مقاومت اسلامی «النجباء» عراق فیلمی از نحوه انتقال تروریست‌های داعش از سوریه به عراق با کمک بالگردهای آمریکایی منتشر کرد.
ویدئو| انتقال عناصر داعش از سوریه به عراق با بالگردهای آمریکایی‌!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ کانال تلگرامی مقاومت اسلامی «النجباء» عراق، با انتشار ویدئویی از نحوه انتقال عناصر داعش از سوریه به عراق با بالگردهای آمریکایی پرده برداشت.

در این فیلم که با دوربین‌های حرارتی سازمان الحشد الشعبی ثبت و ضبط شده است، چند بالگرد آمریکایی در حال انتقال شبانه عناصر داعش از سوریه به خاک عراق هستند.

پیش‌تر شماری از مقامات عراقی از جمله چند نماینده پارلمانی هشدار داده بودند که آمریکا سعی دارد از طریق سوریه عناصر داعش را وارد عراق کند.

«حسن سالم» عضو فراکسیون صادقون در این ارتباط گفت که گروه‌های تروریستی داعشی با همان سناریوی سابق و از طریق حمله به نیروهای امنیتی عراق، کمین کردن کار خود را از سر گرفته‌اند به دنبال تضعیف نیروهای امنیتی هستند.

طی چند روز اخیر تحرکات بقایای داعش در استان‌های صلاح‌الدین، دیالی، بابل، الانبار افزایش چشم‌گیری داشته و چندین حمله تروریستی علیه نیروهای امنیتی و سازمان الحشد الشعبی صورت گرفته که به شهادت و مجروح شدن شماری از آنها منجر شده است.

الحشد الشعبی: داعش با کمک آمریکا، فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است

فرمانده لشکر 26 سازمان الحشد الشعبی عراق تأکید کرد که گروه تروریستی داعش با کمک آمریکا در چند استان عراق از جمله بابل، فعالیت خود را از سر گرفته است.

الحشد الشعبی: داعش با کمک آمریکا، فعالیت خود را مجددا آغاز کرده است

«قاسم المعموری» فرمانده لشکر 26 سازمان الحشد الشعبی عراق از همدستی نظامیان تروریست آمریکا با عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد.

المعموری به پایگاه خبری المعلومه گفت که آمریکایی‌ها و عناصر داعش که تحت حمایت آنان قرار دارند، در حال استفاده از همان روشی هستند که در سال 2014 استفاده کردند.

روزنامه الاخبار نیز امروز گزارش داد که آمریکا و عناصر داعش در حال تکرار همان سناریویی هستند که در جریان سقوط موصل در سال 2014 پیاده کردند.

وی تأکید کرد که آمریکایی‌ها و عناصر داعش در حال اجرای این روشها در بابل، صلاح الدین و دیاله هستند و در تلاشند که امنیت را بر هم زده و در آن مناطق، بی‌ثباتی ایجاد کنند.

این فرمانده عراقی خبر داد: «اطلاعاتی داریم که نشان می‌دهد این گروه تروریستی با کمک آمریکا در چند استان [عراق] از جمله بابل، فعالیت خود را از سر گرفته است».

المعموری خاطر نشان کرد، در منطقه «جرف النصر» (60 کیلومتری جنوب بغداد) همچنان مقرها و مراکز داعش وجود دارد و بهترین دلیل این مسئله نیز حمله روز گذشته این گروه به نیروهای امنیتی است.

وی همچنین به نیروهای امنیتی عراق هشدار داد که عناصر داعش بار دیگر به مناطق جرف النصر و شمال بابل نفوذ کرده‌اند.

اخیرا گروه تروریستی داعش حملات پراکنده‌ای را در استان صلاح الدین واقع در شمال عراق کلید زده است. اواخر هفته گذشته و در جریان حملات عناصر داعش به نیروهای سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) در منطقه «المکیشفیه» در صلاح الدین، 10 نفر از این نیروها به شهادت رسیدند.

با توجه به افزایش حملات داعش، در یک اقدام مشکوک و سازمان یافته، شماری از نمایندگان و سیاستمداران استان صلاح الدین و برخی از استانهای شمالی و غربی عراق خواستار اخراج نیروهای الحشد از شهرهای اهل‌تسنن شدند و از دولت فدرال خواستند که برای تضمین امنیت این مناطق و استانها، همچنان از نیروهای اشغالگر آمریکایی استفاده کنند.

کارشناسان بر این باور هستند که حوادث این روزهای استانهای شمالی و غربی عراق، یادآور حادثه سقوط موصل در سال 2014 است و هم اکنون شاهد همان نمایش، همان گفتمان فرقه‌گرایانه و همان ناتوانی نیروهای امنیتی در کنترل وضعیت هستیم.

ناظران می‌گویند که تفاوت رخدادهای سال 2014 با 2020 در این است که در سال 2014، اشغالگران آمریکایی که از سال 2011 از عراق خارج شده بودند، به بهانه مبارزه با داعش بازگشتند، ولی این بار، سناریوی حملات داعش، ابقا و استقرار نیروهای اشغالگر آمریکایی را تثبیت می‌کند؛ نیروهایی که پارلمان عراق، مصوبه اخراج آنان را تصویب کرده است.

پارلمان عراق در واکنش به ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده فقید شاخه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و ابومهدی المهندس نائب رئیس الحشد الشعبی در فرودگاه بغداد، اواسط دی ماه مصوبه اخراج تروریستهای آمریکایی را تصویب کرد که تا کنون با سنگ‌اندازیهای آمریکا و گروههای سیاسی وابسته به این کشور، این مصوبه جنبه اجرایی به خود نگرفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارس «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    کارگزاری مفید