عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام :

سود بلندمدت بورس از همه بازارها بیشتر است

کدخبر: ۳۳۶۲۷۱
اقتصادنیوز: آقامحمدی رونق بازار بورس، پیشرفت کشور را در پی دارد، گفت که سود بلندمدت بورس از همه بازارها بیشتر و میانگین چند سال اخیر آن ۳۲ درصد بوده است.
 سود بلندمدت بورس از همه بازارها بیشتر است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ،«علی آقامحمدی» شب گذشته (سه شنبه 16 اردیبهشت) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما به ارائه توضیحاتی درباره بورس و سودی که از این بازار می توان کسب کرد، پرداخت و با اشاره به اینکه سود بلندمدت بورس از همه بازارها بیشتر و میانگین چند سال اخیر آن ۳۲ درصد بوده است، گفت: در آینده، بازار سرمایه بازدهی بهتری دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام رونق بازار بورس، پیشرفت کشور را در پی دارد، افزود: زمانی که بورس رونق می‌گیرد افزون بر بازار ثانویه، وضع تولید نیز با تأمین منابع بهبود می‌یابد.

وی در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره عرضه سهام عدالت در بورس پرداخت و با اشاره به اینکه بر اساس مصوبه شورای عالی بورس، ۳۳۰ تعاونی سهام عدالت می‌توانند از کارگزاران بورس، نمایندگی بگیرند، آنها می توانند به سهامداران در محلشان آموزش دهند. برای آموزش دیگر شرکت‌های استانی سهام عدالت و سهامداران آن در آینده نزدیک یکی از شرکت‌های استانی را که کارهای آن در حال انجام است وارد بورس می‌شود.

آقامحمدی از صدور ۶۸۰ هزار کد بورسی در سال گذشته خبر داد و با اشاره به اینکه قرار است از 20 اردیبهشت به مدت یک ماه، میلیون‌ها کد بورسی صادر شود، گفت: زیرساخت‌های آن برای دریافت غیر حضوری کد بورسی به وسیله سهامداران انجام شده است این در حالی است که 16 اردیبهشت هم حدود ۱۵۰ هزار کد بورسی صادر شد که از 20 اردیبهشت این روند سرعت می‌گیرد.

وی خطاب به مردم گفت: مردم به اظهار نظرهای منفی درباره آینده بورس توجه نکننداما مسئولان به نقدهای کارشناسان و آسیب شناسی آینده بورس توجه کنند.اگر ۱۰۰ هزار یلیارد تومان عرضه واقعی به وسیله دولت در بورس انجام شود نوسان‌های بورس، منظم می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه نخستین عرضه باید به وسیله بانک‌ها انجام شود، افزود: دولت نیز ۶۰ هزار میلیارد تومان از اموال بدون استفاده خود را عرضه کند. مهم ورود سرمایه به بورس است و مالکیت گذشته آن مهم نیست چرا که با محدود شدن بازارهای دیگر، ​ افراد سرمایه‌های خود را وارد بورس می‌کنند که در پی آن و با رونق گرفتن بورس، خدمات بورسی، اشتغالزایی ایجاد خواهد کرد.

وی با اشاره به آغاز صدور کد بورسی از سوی شورای عالی بورس برای سرعت دادن به امکان فروش سهام عدالت گفت: پیش بینی می‌کنیم تا یک ماه آینده این امکان فراهم شود، اما مردم تا آن زمان آموزش‌های بورسی خود را کامل کنند. اگر بورس رونق بگیرد منابع بانک‌ها آزاد می‌شود و به طبقات متوسط به پایین اختصاص می‌یابد و شرکت‌های بزرگ نیز منابع مالی خود را از بورس تأمین می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید