مقام‌های دولت اوباما علیه الحاق کرانه باختری به اسرائیل فعال شدند

کدخبر: ۳۳۶۳۳۵
اقتصادنیوز؛ بیش از ۳۰ مقام پیشین امنیتی و سیاست خارجی دموکرات طی نامه‌ای به کمیته ملی این حزب، از آنها خواستند تا موضع محکمی در قبال مناقشات فلسطین-اسرائیل در پلتفرم انتخاباتی سال ۲۰۲۰ خود اتخاذ کنند.
مقام‌های دولت اوباما علیه الحاق کرانه باختری به اسرائیل فعال شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، این افراد روز سه‌شنبه از حزب دموکرات خواستند تا لحن جدی‌تری را اتخاذ کنند که مخالفت آنها با تصمیم تل‌آویو برای الحاق مناطق شهرک‌های صهیونست‌نشین به دیگر اراضی اشغالی را نشان دهد.

 

 

این نامه با تاکید بر لزوم حمایت حزب دموکرات از راهکار دو دولتی، خواستار موضع محکم‌تر درخصوص شهرک‌سازی‌های صهیونیست‌ها و همچنین درخواست از تل‌آویو برای پایبندی بیشتر به حقوق فلسطینیان شده است.

این افراد تصریح کردند: «پلتفرم ۲۰۲۰ باید صراحتاً تعهد خود به راهکار حل مناقشات را که امنیت اسرائیل و حق یکسان برای فاسطینی‌ها از جمله تعیین سرنوشت، امنیت و آزادی را تأمین کند، نشان دهد».

در ادامه این نامه نوشته شده است: «[پلتفرم ۲۰۲۰] باید شامل موضع شفافی در قبال تداوم اشغالگری، توسعه شهرک‌ها و هرگونه الحاق یکجانبه اراضی کرانه باختری و همچنین موضع صریح در قبال خشونت و اقدامات تحریک‌آمیز از سوی تمام طرف‌ها باشد».

در بین افرادی که این نامه را امضا کرده‌اند، نام‌های برجسته‌ای از جمله «بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی دولت پیشین آمریکا، «ایلان گلندبرگ» مشاور پیشین امور غرب آسیا در وزارت خارجه آمریکا، «آنتونی لِیک» مشاور امنیت ملی دولت بیل کلینتون و «دنیل کورتزر» سفیر دولت جورج بوش در فلسطین اشغالی به چشم می‌خورد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «بنی گانتز» رئیس حزب آبی و سفید ماه قبل بر سر تشکیل کابینه فراگیر توافق کردند و از جمله موارد مورد توافق آنها آغاز الحاق دره اردن (غور اردن) و شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری از ماه ژوئیه است.

بر اساس برآوردهای فلسطینی، الحاق اراضی کرانه باختری به فلسطین اشغالی به حدود ۳۰ درصد از کل مساحت آن خواهد رسید.

این در حالی است که «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی امروز با اشاره به آمادگی واشنگتن برای به رسمیت شناختن الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به فلسطین اشغالی، گفت اگر کابینه جدید تل‌آویو بخواهد در عرض چند هفته این اتفاق می‌افتد.

دولت اوباما

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید