فایل صوتی مکالمه رئیس‌جمهور خودخوانده و رهبر عملیات ربایش مادورو لو رفت

کدخبر: ۳۳۶۷۴۰
اقتصادنیوز؛ وزیر ارتباطات دولت ونزوئلا نوار صوتی از مکالمه رئیس‌جمهور خودخوانده این کشور با رهبر عملیات ناکام اخیر برای سرنگونی دولت نیکلاس مادورو منتشر کرد.

به گزارش اققتصادنیوز به نقل از فارس؛ به رغم انکار آمریکایی‌ها و «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا درباره دست داشتن در عملیات اخیر علیه دولت نیکلاس مادورو، کاراکاس فایلی صوتی از مکالمه گوایدو با رهبر این عملیات منتشر کرد.

به نوشته خبرگزاری آناتولی، با شدت گرفتن گمانه‌زنی‌ها درباره دست داشتن آمریکا در عملیات اخیر ناکام در ونزوئلا، وزیر ارتباطات ونزوئلا فایلی صوتی منتشر کرد که در آن خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده با رهبر «عملیات گیدون» برای سرنگونی دولت «نیکلاس مادورو»  صحبت داشته است.

فایلی که خورخه رودریگز وزیر ارتباطات ونزوئلا منتشر کرد، نشان می‌دهد خوان گوایدو با «جوردن گودرو» عضو سابق تیم محافظان دونالد ترامپ و نیروی ویژه ارتش آمریکا درباره عملیات سوم می (14 اردیبهشت) در ونزوئلا صحبت کردند.

در این گفت‌وگو این دو نفر درباره حمله ناکام دریایی موسوم به «عملیات گیدون» صحبت کردند. گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا و مورد حمایت آمریکا از گودرو به خاطر «همه تلاش‌هایش» تشکر و اعلام کرد، آماده امضای قرارداد مربوط به این عملیات است.

گودرو در بخشی از این مکالمه از گوایدو سوال می‌کند که آیا او هیچ پرسشی یا موضوعی برای نگرانی دارد؟

رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا با بیان اینکه «نگرانی‌های بسیاری دارد»، مدعی شد که او و حامیانش «دارند کار درست را برای کشورشان انجام می‌دهند».

وی افزود: «ما در یک وضعیت بسیار سخت بشردوستانه قرار داریم و باید این وضعیت را برطرف کنیم».

صحبتهای گوایدو با رهبر عملیات نافرجام اخیر در ونزوئلا در حالی انجام شد که کاراکاس پیشتر از خنثی کردن یک عملیات تروریستی نظامی و دستگیری حداقل دو تبعه آمریکایی خبر داده بود.

روز جمعه (دیروز) دادستان کل ونزوئلا اعلام کرد، قرار بازداشت برای گودرو صادر شده و داستانی از پلیس بین‌الملل (اینترپل) دستگیری و استرداد او را خواستار شده است.

گودرو که ساکن ایالت فلوریدا است، پیش از این اعلام کرده بود که او عملیات گیدون برای سرنگونی دولت ونزوئلا را سازماندهی و برای این عملیات یک نیروی مزدور را آموزش داده بود.

دولت آمریکا از سوم بهمن ماه 1397 ضمن به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا، به منظور کنار زدن مادورو دست به انواع فشارهای سیاسی، اقتصادی، نظامی و محاصره زده است.

شواهد و مدارک دست داشتن آمریکایی‌ها در عملیات ناکام اخیر در ونزوئلا در شرایطی منتشر می‌شود که انکارهای واشنگتن درباره دست داشتن در این حمله ادامه دارد.

در همین ارتباط شورای امنیت ملی کاخ سفید مدعی شد، در صورتی که واشنگتن قصد چنین اقدامی داشت، حمله‌ای مستقیم و موثر انجام می‌شد

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید