دیده‌بان حقوق بشر ابراز کرد؛

نگرانی از سرنوشت فرزند ملک‌عبدالله

کدخبر: ۳۳۶۷۵۱
اقتصادنیوز؛ دیده بان حقوق بشر گزارش داد که مسئولان سعودی فرزند ملک عبدالله که رئیس هلال احمر عربستان بود را در ۲۷ مارس بازداشت کردند و مکان و وضعیت بازداشت او مشخص نیست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ دیده‌بان حقوق بشر گزارش داد که مسئولان سعودی شاهزاده فیصل بن عبدالله را در ماه مارس بازداشت کرده و تاکنون هیچ اطلاعی از محل بازادشت و وضعیت سلامتی وی وجود ندارد.

به گزارش این نهاد حقوق بشری بازداشت شاهزاده سعودی خارج از عرف بار دیگر دستور بن سلمان برای بازداشت ۳۰۰ شاهزاده سعودی  و حبس آنها در هتل ریترزکارلتون این کشور را یاد آوری می کند.

مایکل بیگ مدیر خاورمیانه ای دیده بان حقوق بشر گفت : برغم انتقادهای شدید اما سعودی ها به رفتار غیر قانونی خود که در خلال روی کار آمدن محمد بن سلمان گسترش یافته ادامه می دهند و اکنون باید بازداشت شاهزاده فیصل را نیز به آنها اضافه کرد.

در سال ۲۰۱۷ به دستور محمد بن سلمان ولیعهد عربستان  شماری از جمله روحانیون، روشنفکران، فعالان حقوق وبازرگانان و اعضای خاندان سعودی از جمله فرزندان ملک عبدالله بازداشت و در هتل ریترز کارلتون حبس شدند. 

منبع نزدیک به خاندان سعودی گزارش دادند که آنها پس از آزادی شاهزاده فیصل در دسامبر ۲۰۱۷ تدابیر سخت گیرانه ای را علیه وی در پیش گرفتند و ماموران آنها در ۲۷ مارس ۲۰۲۰ به مجتمع خانوادگی وی در شمال شرق ریاض در حالی که وی در قرنطینه خانگی به دلیل شیوع ویروس کرونا بود ، رفتند  و بدونن تفهیم دلیل او را بازداشت کردند و تاکنون هیچ اطلاعی از محل حبس وی و وضعیت سلامتی وی به دست خانواده او نرسیده است در حالی که آنها نگران وضعیت سلامتی وی به دلیل ناراحتی قلبی او هستند.

اسفند ماه گذشته هم بنا به دستور محمد بن سلمان ، احمد بن عبدالعزیز برادر پادشاه و محمد بن نایف ولیعهد سابق دستگیر و روانه مکان نامعلومی شدند.

«عبدالله الحامد» فعال  برجسته حقوق بشر عربستانی  و از چهره‌های مخالف دولت این کشور بتازگی بر اثر سهل‌انگاری پزشکی در زندان الحایر از زندان‌های سیاسی بدنام سعودی، جان خود را از دست داد.

حساب کاربری زندانیان عقیدتی در عربستان در هفته های گذشته اعلام کرد که وضعیت جسمی شماری از زندانیان وخیم است و مسئولان زندان مانع انتقال آنها به بیمارستان برای معالجه می‌شوند.

ده ها تن از افراد تحصیل‌کرده، حقوقدان و فعالان اجتماعی که اغلب منتقد سیاست‌های محمد بن سلمان ولیعهد سعودی هستند در شرایط کنونی که کرونا به شدت در عربستان شیوع یافته در زندان‌های این کشور سر می‌برند.

برخی از زندانیان در دادگاه محاکمه شدند اما شمار بسیاری از آنها بدون محاکمه زندانی‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید