مدارس هلند آغاز به کار کردند+تصویر کلاس‌های درس

کدخبر: ۳۳۶۷۶۸
اقتصادنیوز: برخی از مدارس هلند در طول دوران قرنطینه ساختمان‌های خود را برای همکاری با والدین شاغل در بخش‌های ضروری و مراقبت از فرزندان آنها بازنگه‌ داشتند.

به گزارش اقتصادنیوز  به نقل از عصر ایرانمدرسه "اسپیرینگ‌پلنک" در شهر "دن بوش" هلند با نصب حفاظ‌‌های پلاستیکی مقدمات بازگشایی را فرآهم  کرده است. کلاس‌های دانش‌آموزان این مدرسه پر از مواد ضدعفونی کننده شده و فاصله دانش‌آموزان و معلمان از هم کاملا حفظ می‌شود.

به گزارش ز رویترز، در هفته‌های اخیر شناسایی مبتلایان جدید در هلند کاهش یافته است و دولت برنامه کاهش محدودیت‌های قرنطینه را اعلام کرده است. دانش آموزان مقاطع ابتدایی نیز از 11 ماه می (22  اردیبشهت) به مدارس باز خواهند گشت.

طرح جداسازی دانش‌آموزان و معلمان در مدارس هلند /عکس: رویترز

بازگشایی مدارس هلند

"رشا فن دِر اسلوئیس" هماهنگ‌کننده فنی مدرسه اسپیرینگ‌پلنک در این باره گفت: معلمان ما نگران نیستند. ما صفحه‌های منعطفی برای حفاظت از معلمان خریده و در کلاس‌ها نصب کرده‌ایم. بنابراین اگر دانش‌آموزان سرفه کنند، معلمان در امان خواهند بود.

این الگو احتمالا در بسیاری از مدارس دیگر هلند نیز اجرایی خواهد شد.

در این طرح دانش‌آموزان با باکس‌های پلاستیکی از یکدیگر فاصله می‌گیرند/ عکس: رویترز

بازگشایی مدارس هلند

مدارس هلند از تاریخ 14 مارس (24 اسفند) به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شدند. با این وجود تعداد کمی از مدارس مانند اسپیرینگ‌پلنک ساختمان خود را برای مراقبت و آموزش برخی از محصلان باز نگه‌داشتند. والدین این دانش‌آموزان معمولا در بخش‌های ضروری مانند مراکز بهداشت و سلامت کار می‌کنند. بیشتر دانش‌آموزان نیز به صورت  آنلاین در کلاس‌های درس شرکت کردند.

مناطق مختلف هلند برای بازگشایی مدارس برنامه‌های ویژه‌ای دارند. برخی از مدارس حضور محصلان را شیفتی یا یک روز در میان کرده‌اند. در برخی از مدارس نیز معلمان از ماسک‌های پزشکی استفاده می‌کنند.

دانش آموز مقطع ابتدایی در حال نوشتن روی حفاظ پلاستیکی/عکس: رویترز

مدارس هلند با حفاظ پلاستیکی

سازمان ملی بهداشت هلند تا روز جمعه (19 اردیبهشت) از شناسایی 42 هزار و 93 مورد مبتلا و جان باختن بیش از 5 هزار 359  نفر از بیماران کرونا خبر داد.

1.3 درصد از مبتلایان و یک مرگ در میان افراد زیر 20 سال هلند گزارش شده است.

عکس: رویترز

جداسازی دانش اموزان و معلمان در مدارس هلند

دبیرستان‌های هلند تا ماه ژوئن (اوایل خرداد) تعطیل خواهند ماند.

در مدرسه اسپیرینگ‌پلنک  ورودی دانش‌آموزان نیز تغییر خواهد کرد. دانش‌آموزان سال‌های بالاتر از ورودی‌های جداگانه‌ای رفت و‌آمد می‌کنند. والدین نیز تنها می‌توانند فرزندان خود را تا دم در ورودی همراهی کنند.

فن دِر اسلوئیس گفت: بیشتر ما نگران بزرگسالان هستیم.

عکس: رویترز

طرح جداسازی کرونا در مدارس هلند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید