در پی عدم صدور روادید برای خبرنگاران و اتباع چین؛

دعوای دیپلماتیک چین و روسیه شدت گرفت؛ پکن تهدید به مقابله‌به‌مثل کرد

کدخبر: ۳۳۷۰۸۵
اقتصادنیوز؛ ر کنار افزایش تنش‌های آمریکا با چین بر سر شیوع ویروس «کووید۱۹»، این بار اختلافات دیپلماتیک بین دو کشور به دلیل ممانعت واشنگتن از صدور روادید برای ورود خبرنگاران و اصحاب رسانه‌های چینی بالا گرفت. پکن تهدید کرد که اقدام متقابل انجام خواهند داد.
دعوای دیپلماتیک چین و روسیه شدت گرفت؛ پکن تهدید به مقابله‌به‌مثل کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛  دولت پکن با هشدار درباره اقدام آمریکا در محدود کردن صدور روادید برای خبرنگاران و برخی اتباع چینی، تهدید کرد که اقدام متقابل انجام خواهند داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت خارجه چین امروز (دوشنبه) هشدار داد که در پاسخ به تصمیم آمریکا در محدود کردن صدور روادید برای خبرنگاران چینی، اقدامات متقابل و متناظری انجام خواهد داد.

«ژائو لی‌جیان» سخنگوی وزارت خارجه چین طی نشست خبری امروز با انتقاد شدید از این تصمیم آمریکا، از واشنگتن خواست هرچه سریعتر «این اشتباه خود را جبران کند».

وی این اقدام واشنگتن را «افزیش سرکوب رسانه‌های چینی» در داخل خاک ایالات متحده توصیف کرده و گفت: «ما قویاً با این اقدام مخالف و شدیداً از آن ناراضی هستیم».

این مقام چینی در ادامه تاکید کرد: «ما از آمریکا می‌خواهیم فوراً این اشتباه خود را اصلاح کند زیرا در غیر این صورت چین هم انتخابی جز اقدام متقابل نخواهد داشت».

دولت آمریکا هفته قبل قانون جدیدی وضع کرد که به موجب آن صدور روادید برای خبرنگاران چینی به یک دوره ۹۰ روزه محدود می‌شد و از امروز نیز اجرایی شد.

این تنش دیپلماتیک جدید بین دو کشور در حالی است که «مایک پامپئو» وزیر خارجه ایالات متحده طی هفته‌های اخیر بارها مدعی شده که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می‌دهد منشأ ویروس کرونا، آزمایشگاهی در ووهان چین بوده و دولت پکن اجازه ورود کارشناسان سازمان بهداشت جهانی به آزمایشگاه ووهان را نداده است.

با این حال، سرویس اطلاعات فدرال آلمان روز جمعه در واکنش به این ادعای آمریکایی‌ها گفت اتهام‌زنی‌های آنها تلاشی برای منحرف کردن توجهات از شکست دولت آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ»، در مهار کردن شیوع ویروس کرونا  در این کشور است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید