سلبریتی‌ها پخش‌کننده اخبار نادرست در اینترنت!

کدخبر: ۳۳۷۲۹۷
اقتصاد نیوز:هفت گروه هستند که مهم‌ترین نشردهنده اخبار جعلی و شایعات در اینترنت و شبکه‌های مجازی به شمار می‌آیند. از جمله عمده‌ترین این گروه‌ها کلاهبردارها و سلبریتی‌ها به شمار می‌روند.
سلبریتی‌ها پخش‌کننده اخبار نادرست در اینترنت!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از کیهان، «بی‌بی‌سی» (رسانه سلطنتی بریتانیا) خبر فوق را نتیجه یک گزارش از نحوه پخش اخبار جعلی و نادرست درباره ویروس و بیماری کرونا، به شمار آورده است. این رسانه با طرح این سؤال که «چه کسی اخبار نادرست تولید می‌کند و چه کسی آن را پخش می‌کند؟» براساس آنچه تحقیق بر روی اخبار جعلی منتشره در شبکه‌های مجازی اینترنتی اعلام کرده، به گروه‌های مختلفی دست یافته که پشت انتشار این اخبار جعلی قرار دارند. از جمله کسانی که به شوخی یا از ترس و یا به دلیل خوش‌بینی، اخبار یادشده را بدون مطالعه و اطمینان از صحت آن منتشر می‌نمایند. برخی از این افراد حتی در میان آشنایان و خودی‌ها هم قرار داشته و بعضا هم برای مطرح شدن، دست به چنین کاری می‌زنند.

اما در میان این گروه‌ها، عمده‌ترین گروه پس از کلاهبردارها(که برای سوءاستفاده مالی دست به نشر اخبار جعلی می‌زنند) سلبریتی‌ها یا افراد مشهور و نام‌آور ذکر شده‌اند. «بی‌بی‌سی» با استناد به گزارش خبرگزاری رویترز می‌نویسد:

«در گزارش اخیر خبرگزاری رویترز روشن شد که سلبریتی‌ها نقش مهمی در پخش اطلاعات نادرست در اینترنت دارند.»

بی‌بی‌سی به سیاستمدارانی همچون دونالد ترامپ هم‌ اشاره می‌کند که به عنوان یک گروه دیگر از انتشاردهندگان اخبار جعلی، فضای اینترنت و شبکه‌های مجازی را آلوده کرده‌اند. ‌ اشاره بی‌بی‌سی خصوصا به نسخه‌پیچی‌های مضحک ترامپ برای مبارزه با کرونا از طریق واکسن مالاریا و یا تزریق و خوردن مواد ضدعفونی‌کننده است.

اما به نظر می‌آید بی‌بی‌سی در میان انتشاردهنده‌های اخبار و گزارش‌های جعلی در فضای مجازی و غیرمجازی، یک گروه اصلی را عمداً ذکر نکرده که نقش اصلی در تولید این‌گونه خبرهای کذب و پخش آن در میان دیگر گروه‌ها دارند و آن رسانه‌های وابسته به نظام سلطه جهانی مانند خود «بی‌بی‌سی» است که براساس ماموریتی تعیین شده به همراه دیگر همپالکی‌های خود مانند صدای آمریکا (VOA)، رادیو فردا، دویچه وله (رادیو صدای آلمان)، یورو نیوز، رادیو فرانسه، گویا نیوز، رادیو زمانه، ایندیپندنت و... نه تنها در مورد کرونا و بیماری ناشی از آن بلکه به طور ۲۴ ساعته درباره اغلب وقایع و رخدادهای جهان خصوصا در مورد کشورها و ملت‌هایی که با منافع نامشروع اربابان این رسانه‌ها در حال تقابل هستند، مشغول شایعه‌سازی و لجن‌پراکنی هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید