کیت‌های ایرانی تشخیص کرونا سرانجام به آلمان رسید

کدخبر: ۳۳۷۴۱۲
اقتصادنیوز: سخنگوی گمرک ایران اعلام کرد: کیت‌های تشخیص بیماری کووید ۱۹ که توسط متخصصان ایرانی ساخته شده است، طی دو روز گذشته به آلمان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا به گزارش گمرک ایران، «سید روح الله لطیفی» اظهار داشت: این محموله شامل ۲۰۰ ست از کیت‌های تشخیصی کرونا است که هر ست آن برای ۱۰۰ آزمایش تشخیصی به کار می‌رود. این محموله برای ۲۰هزار تست تشخیصی این بیماری استفاده خواهد شد.

سخنگوی گمرک ادامه داد: این محموله به همراه محموله ۲۲۰ ستی دیگری برای ترکیه در گمرک فرودگاه امام (ره)، ۱۷ اردیبهشت اظهار شده و مراحل قانونی آن انجام شده بود؛ به دلیل محدودیت‌های پروازی، نهایتا محموله با پرواز قطر روز پنجشنبه (۱۸ اردیبهشت) به ترکیه و روز دوشنبه (22 اردیبهشت) به کشور آلمان کشور ارسال شد.

وی با اشاره به ظرفیت های‌صادراتی کشور در زمینه کیت تشخیص کووید ۱۹ گفت: از این دو محموله  ۴۲۰هزار تست کرونا گرفته می‌شود و شرکت دانش بنیان داخلی سازنده این  کیت‌ها اعلام کرده که ظرفیت بسیار بالاتری در تولید انبوه و صادرات آن به کشورهای جهان را  دارد.

به گفته لطیفی، چند کشور از جمله کشورهای آفریقایی منتظر دریافت و خرید این محموله‌ها از ایران هستند امامحدودیت‌های پروازی مانعی بزرگ برای ارسال این کیت‌ها ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، پیش از این وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر نوشته بود: «تهران ۴۰ هزار کیت تست پیشرفته ساخت ایران به آلمان،‌ ترکیه و دیگر کشورها ارسال کرده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید