پافشاری اتحادیه اروپا بر بازگشایی مرزهای داخلی

کدخبر: ۳۳۷۵۰۸
اقتصادنیوز: کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا طرحی برای بازگشایی مرزهای داخلی این اتحادیه و آغاز مجدد سفرها جهت رونق گردشگری در فصل تابستان ارائه کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ، به رغم آنکه چشم اندازهای رونق مجدد گردشگری در فصل تابستان با بیم و نگرانیها در خصوص سلامت و ایمنی شهروندان در دوران همه گیری ویروس کرونا به شکل پیچیده ای درهم آمیخته است، اتحادیه اروپا روز چهارشنبه طرحی بر بازگشایی مرزهای داخلی این اتحادیه و آغاز مجدد سفرها ارائه کرد.

در ارتباط با بخش گردشگری که غالباً حدود یک دهم اقتصاد اتحادیه اروپا را تشکیل می دهد و درحال حاضر براثر شیوع کرونا به شدت آسیب دیده است،کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا خواستار بازگشت به شرایط «نقل و انتقال آزاد و بدونمحدودیت» در درون این اتحادیه شد.

در این ارتباط، «مارگارت وستاگر» معاون کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا گفت: «افکار ما اکنون به فصل تابستان و مکانهایی جلب می شود که دوست داریم به آن مکانها سفر کنیم. این به آن معناست که برای کمک به شروع مجدد سفرها مطابق با آنچه که علم به ما می گوید باید گامهای تدریجی و محتاطانه ای برداریم».

گروههای فعال در صنعت گردشگری نیز از توصیه های کمیسیون اجرایی اتحادیه اروپا به عنوان نخستین گام برای کمک به نجات کسب و کارها تمجید کردند؛ اما طرحهای پیشنهادی این کمیسیون برای ۲۷ عضو این اتحادیه غیرالزام آور است.

افزون بر آن، این کمیسیون توصیه کرد که مرزهای خارجی اروپا دست کم تا اواسط ماه ژوئن همچنان برای اکثریت سفرها بسته باقی بماند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید