ادامه فروش گوشت گربه و خفاش در آسیا !

کدخبر: ۳۳۷۷۱۷
​اقتصاد نیوز:فعالان حقوق حیوانات تصاویر مشمئز کننده جدیدی منتشر کرده اند که اجساد حیوانات از جمله خفاش را در حالی که غرق در خون هستند در بازارهای غذایی آسیایی نشان می دهند.
ادامه فروش گوشت گربه و خفاش در آسیا !

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از روزیاتو، این تصاویر که در جریان پاندمی کووید ۱۹ ثبت شده اند حیواناتی نظیر اردک، خفاش، میمون، مار و مرغ را پر از خون نشان می دهند.

گروه حامی حقوق حیوانات PETA که ویدیوهای به دست آمده از شش کشور را منتشر کرده خواستار ممنوعیت فعالیت بازارهای فروش این حیوانات در سراسر دنیا شده و اعلام کرده این بازارها بستری برای پاتوژن ها هستند و میتوانند آغازگر شیوع یک بیماری مرگبار دیگر باشند.

این ویدیوها در کشورهای کامبوج، چین، اندونزی، فیلیپین، تایوان و ویتنام و در طول ماه گذشته گرفته شده اند و آنطور که گروه پتا گفته در برخی از این بازارها حتی گوشت گربه نیز برای مصرف خوراکی فروخته می شود.

به گفته دانشمندان منشاء کووید ۱۹ که تاکنون جان ۳۰۰ هزار نفر را در سراسر دنیا گرفته است احتمالا یکی از این بازارها در شهر ووهان چین بوده است.

پتا در بیانیه ای اعلام کرد:در این بازارها هم حیوانات زنده که به شدت ترسیده اند و هم اجساد خونی و فاسد شده آنها برای مصرف انسانی به فروش می رسند. در تعداد زیادی از این بازارها مردمی که برای خرید آمده اند بدون آنکه دستکش داشته باشند در طبقات بازار که خون حیوانات در آنها به راه افتاده اینطرف و آنطرف می روند و دستشان را روی کانترهای خونی می گذارند.

در دو بازار دیگر نیز گربه های زباد و خفاش ها برای طبخ غذا فروخته می شدند؛ این در حالیست که ثابت شده هر دوی این حیوانات حامل ویروس بیماری سارس هستند.

انواع اردک و مرغ هم در قفس های کوچک در کنار اجساد حیوانات نگهداری می شدند که به گفته گروه پیتا باعث می شود وحشت و استرس زیادی در حیوان ایجاد گردد.

در ادامه بیانیه این گروه آمده است:تمامی بازارهای روز (ویژه حیوانات) از پتانسیل بالایی برای انتشار بیماری های حیوانی برخوردارند که از آن جمله میتوان به کووید ۱۱۹، سارس و مرس اشاره کرد. در این بازارها پسماند و دیگر مایعات بدنی حیوانات به راحتی میتواند با بدن خریداران یا کفش های آنها برخورد داشته باشد و در نهایت به خانه ها و رستوران ها برسند.

از طرفی افرادی که حیوانات را حمل میکنند دستکش ندارند و این میتواند باعث گسترش باکتری های خطرناک شود.

مگس هایی که اطراف اجساد حیوانات مرده پرواز می کنند و البته کانترهای آلوده ای که مملو از خون هستند به شدت میتوانند در انتشار بیماری نقش داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید