بوسیدن توپ فوتبال و تعویض پیراهن ممنوع شد!

کدخبر: ۳۳۷۸۲۲
اقتصاد نیوز:دستورالعمل جدید برای فوتبال آمریکای جنوبی شاهد حضور موارد جالبی مثل ممنوع شدن بوسیدن توپ از سوی بازیکنان است.
بوسیدن توپ فوتبال و تعویض پیراهن ممنوع شد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ورزش سه، کانمبول کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی با اعلام مقرراتی جدید مواردی از جمله بوسیدن توپ توسط فوتبالیست‌ها، تعویض پیراهن در انتهای مسابقات، و پرتاب آب دهان روی زمین چمن را ممنوع اعلام کرد. احتمال می رود پس از برطرف شدن نگرانیها بابت ابتلا به ویروس کرونا این مقررات برداشته شده و شرایط به حالت عادی برگردد.

کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، کانمبول، با هدف محافظت حداکثری از فوتبالیست‌ها و دیگر فعالین این ورزش مقررات جدیدی ابلاغ کرده. این مقررات قرار است در زمان شروع مجدد رقابتهای کوپا لیبرتادورس، معتبرترین رقابت باشگاهی درون‌قاره‌ای آمریکای جنوبی اجرایی شود. هنوز برای شروع مجدد این تورنمنت تاریخی اعلام نشده و گفته می‌شود حتی ممکن است تا ماه سپتامبر یعنی شهریورماه طول بکشد. هم کوپا لیبرتادورس و هم رقابتهای درجه دوی فوتبال باشگاهی قاره، کوپا سودآمریکانا از ماه مارس به دلیل اپیدمی کرونا متوقف شده‌اند.

بر اساس قوانین جدید کانمبول، یک فهرست پزشکی برای تک‌تک تیمها و بازیکنان تهیه خواهد شد و هر کسی که با شرکت در آزمایش‌ها مخالفت کند قادر به حضور در مسابقات نخواهد بود. باشگاه‌هایی که همکاری نکنند هم جریمه خواهند شد.

یکی از موارد این دستورالعمل این است که بازیکنان و داوران حق ندارد پیش از بازی، در جریان باز ی و پس از بازی توپ را ببوسند. پرتاب کردن آب دهان به زمین هم ممنوع شده است. از این گذشته تعویض پیراهن بین بازیکنان، چه بین بازیکنان هم‌تیمی و چه بین بازیکنان دو تیم رقیب در انتهای مسابقه ممنوع شده است. سنت مبادله هدایا و نشانهای باشگاه‌ها که در شروع مسابقه بین دو کاپیتان انجام می‌شد هم ممنوع شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید