احتمال بازگشایی سینماها در عید فطر

کدخبر: ۳۳۸۰۱۲
اقتصاد نیوز:رییس انجمن صنفی سینماداران می‌گوید: ما چاره‌ای جز بازگشایی سینماها نداریم چون از همه جا ناامیدیم و هر حرفی می‌شنویم در حد شعار است.
احتمال بازگشایی سینماها در عید فطر

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا: محمدقاصد اشرفی درباره بازگشایی احتمالی سینماها و اختیاری بودن آن بیان کرد:‌ از آنجا که اعلام شده بیشتر کسب‌ و کارها پس از ماه رمضان بازگشایی می‌شوند، ما هم منتظریم برای سینماها این اتفاق بیفتد و خبر را از سازمان سینمایی پیگیری می‌کنیم تا ببینیم براساس چه دستورالعملی باید کار را شروع کرد. اختیاری اعلام شدن بازگشایی هم بیشتر برای شروع است و شاید بعضی سینماها با تاخیر یکی دو هفته‌ای کار را آغاز کنند، اما به هر حال باید این اتفاق بیفتد، چون سینماها در شرایط بسیار بحرانی هستند و هیچ راهگشایی برای ما درنظر گرفته نشده است.

او در پاسخ به اینکه مگر کمک سازمان برای هر پرده سینمایی 10 میلیون تومان تاثیری نداشته، افزود: بیشتر سینماها در تنگنای مالی هستند و آن 10 میلیون تومان را نگرفتیم چون قبلا هم گفتیم که این برای ما یک شوخی است. 10 میلیون تومان با وام 6 ماهه چه دردی از ما دوا می‌کند؟ ما چیزی می‌خواهیم که نه تمام مشکلات بلکه حداقل بخشی از مشکل ما را کم کند. اینجا دولت باید حمایت کند. محل کسب ما بسته شده و از همه جا ناامید شده‌ایم. هر حرفی هم زده می‌شود در حد شعار است و ما فعلا فقط به شعارها گوش می‌دهیم.

وی با اشاره به مشکلات مالی سینماداران در پرداخت قبض‌ها و حقوق و حق بیمه کارکنان خود گفت: دولت تمام اقلام را گران کرده ولی ما تصمیم گرفتیم امسال بلیت سینما را گران نکنیم. امسال «جهش تولید» نامگذاری شده با توجه به اینکه فقط درباره آن حرف زده می‌شود، در نطفه در حال خفه شدن است چون عملا قدمی برداشته نمی‌شود. بنابراین با تمام این شرایط ما چاره‌ای جز بازگشایی نداریم و می‌خواهیم روی پای خودمان بایستیم تا این مشکلات کمی برطرف شود.

اشرفی درباره اینکه چقدر احتمال می‌دهد سینماها با استقبال مردم روبرو شوند؟ بیان کرد: مسلما رکود خواهیم داشت و ما انتظارش را داریم که مخاطب حضور چندانی در سینما نداشته باشد. ما با چشم باز از این بازگشایی استقبال می‌کنیم ولی فقط امیدواریم فیلم‌های خوب اکران شوند چون مخاطبانی هستند که دوست دارند فقط روی پرده سینما فیلم تماشا کنند.

روز گذشته روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرد: آیین‌نامه ۱۵ بندی در کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما نهایی و به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد شد. به این ستاد اعلام کردیم که آمادگی وجود دارد که سینماها در روز عید فطر بازگشایی شوند. البته باید ببینیم نظر ستاد ملی مبارزه با کرونا چیست ولی با این حال ما آماده‌ایم. همچنین اعلام شده این کار داوطلبانه است و سینماهایی که تمایل نداشته باشند، می‌توانند همچنان بسته بمانند. مهمترین بند این آیین‌نامه این بود که باید از ۴۰ درصد ظرفیت سینماها استفاده شود و قیمت بلیت همانند سال قبل خواهد بود. فاصله بین سانس‌ها افزایش پیدا خواهد کرد و سینماها باید موارد بهداشتی را رعایت کنند.»

پیش‌تر یک پیش‌نویس از آیین‌نامه 15 بندی منتشر شده بود که پس از نهایی شدن به ستاد ملی مبارزه با کرونا پیشنهاد شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید