واکنش سیاسیون به برافراشتن پرچم همجنسگرایان در سفارت‌خانه‌های اروپایی در عراق

کدخبر: ۳۳۸۰۲۰
اقتصادنیوز؛ برافراشتن پرچم همجنس‌گرایان در مقر نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق واکنش‌های نمایندگان احزاب مختلف عراقی را به دنبال داشت.
واکنش سیاسیون به برافراشتن پرچم همجنسگرایان در سفارت‌خانه‌های اروپایی در عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ حسن سالم، یکی از نمایندگان فراکسیون صادقون در واکنش به برافراشتن پرچم رنگین کمان (پرچم همجنس‌گرایان) خواستار بسته شدن سفارت‌خانه‌های کشورهای اروپایی در عراق شد.

سالم همچنین تصریح کرد، این اقدام و رفتار ناهنجار و غیراخلاقی نشان دهنده رفتار ننگین و پست در قبال ملت‌های اسلامی و علیه احکام و سنت‌های مورد احترام است‌.

وی در ادامه افزود، نمایندگی اتحادیه اروپا و این سفارت‌هایی که دین، اخلاق، عادات و رسوم جامعه عراق را نادیده گرفتند و آنها را رعایت نکردند، اقدام آنها بزرگتر از صفحه سیاه داعش بوده و آن زیر پا گذاشتن اخلاق و ارزش‌ها و عادات است.

نمایندگی اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند امروز (یکشنبه) هفدهم ماه مه میلادی، در بغداد پرچم رنگین کمان (پرچم همجنس‌گرایان) را به مناسبت روز جهانی مقابله با فوبیای همجنسگرایی و تغییر جنسیتی‌ برافراشته کنند.

سالم همچنین تصریح کرد، باید موضع قاطعانه‌ای از سوی دولت برای بسته شدن این سفارت‌ها صورت بگیرد و مانع اینگونه اقدامات ننگین شد که با سنت‌ها و آداب و رسوم جامعه عراقی و دین منافات دارد.

در همین راستا، سلام الشمری، یکی از اعضای ائتلاف سائرون عراق با صدور بیانیه‌ای مخالفت قاطع خود را با این اقدام امروز کشورهای اروپایی که پرچم همجنسگرایان را در بغداد برافراشتند، اعلام کرد.

الشمری تاکید کرد، عراق کشوری است که پایه و اساس آن دین و اخلاق است و به هیچ وجه به هیچ طرفی اجازه هرگونه اقدامی که خارج از این پایه و اساس باشد، نمی‌دهد.

وی همچنین گفت، اقدام اتحادیه اروپا ارزش‌های دینی و اخلاقی ملت عراق با تمامی ادیان و طوایفش را کوچک شمرده است.

این عضو ائتلاف سائرون از دولت و وزارت خارجه عراق خواست تا اقدامات لازم را جهت اعلام مخالفت قاطع خود با این اقدام اتحادیه اروپا اعلام کنند و فورا اقدامات لازم را برای پایین آوردن این پرچم اتخاذ کنند.

نمایندگی اتحادیه اروپا در عراق در حساب رسمی خود در توییتر اعلام کرد: همزمان با سفارت کانادا، سفارت انگلیس در عراق و دفاتر نمایندگی اتحادیه اروپا در جهان، امروز (یکشنبه) در بغداد پرچم رنگین کمان را به مناسبت روز جهانی مبارزه با فوبیای همجنسگرایی و تغییر جنسیتی‌ برافراشته و توجه‌ها را بر حقوق همجنسگرایان معطوف کرده‌ایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید