برائت از دشمنان نظام یکی از شرایط ایمان است

کدخبر: ۳۳۸۰۳۷
اقتصادنیوز: تولیت حرم مطهر بانوی کرامت با تأکید بر لزوم برائت از دشمنان و مقاومت در برابر آنان گفت: باید از از کسانی که دشمن دین هستند برائت بجوییم که از شرایط ایمان است.
 
به گزارش اقتصادنیوزبه نقل ازانتخاب  محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه (س) در مراسم احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان با اشاره به عظمت شب های قدر گفت: خداوند از بندگانش دعوت کرده که به درگاه الهی بازگردند و از رحمت الهی مأیوس نباشند چرا که خدا وعده داده که گناهان را می بخشد.

به نوشته رسا، وی افزود: شب قدر یک فرصت بزرگ و مهم است و فرصت زندگی و حیات است و به همین دلیل مردم به احیا در این شب توصیه شده اند، شب قدر بهترین فرصت برای بازگشت به خداوند است و در سوره مبارکه قدر جلوه ای از این شب استثنایی بیان شده است.

امام جمعه قم با بیان این که باید از فرصت استفاده کرده و با انجام اعمال نورانی بهره های لازم را ببریم، اظهار داشت: شب قدر شب سلام و سلامتی دلها، جانها و شفای بیماری های اخلاقی، جسمی، روحی و معنوی است، در واقع شب قدر شب شفای همه دردها است اما باید با معرفت و اخلاص از فرصت های بی نظیر آن استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرصت باقی مانده از ماه ضیافت الهی ادامه داد: ماه مبارک رمضان فرصتی بی نظیر است و ماه سوزاننده گناهان است، رسول گرامی اسلام(ص) فرمود در ماه مبارک گناهان انسان سوزانده می شود و از بین می برود.

سعیدی با اشاره به نحوه مواجهه مردم با شب قدر و ماه رمضان ابراز داشت: عده ای فقط شب قدر و شب های احیا به فکر می افتند، برخی از ابتدای ماه مبارک رمضان به فکر شب های قدر هستند، برخی دیگر چند شب مانده به فکر می افتند و شماری دیگر از ماه های رجب و شعبان به فکر استفاده و بهره برداری هستند و کسانی هم از سال قبل به فکر درک و بهره از شب قدر هستند.

وی عنوان کرد: عده ای که در طول سال به یاد شب قدر هستند برای درک این شب مراقبت می کنند تا گناه و عمل نادرستی انجام ندهند و استعدادها و امکانات خود را برای درک شب قدر به کار می برند و خطاهای خود را جبران می کنند، ما نیز باید به دنبال جبران خطاهای خود باشیم و اگر دل کسی را شکستیم باید دلجویی کنیم.

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت خاطرنشان کرد: باید در پیشگاه الهی اقرار به گناه کنیم و به دنبال جبران آن باشیم، البته انسان نمی تواند در برابر انسان های دیگر اقرار به گناه داشته باشد و خود را ذلیل کند و آبروی خود را ببرد، دیگران هم نباید درباره گناهان مردم تجسس و عیب و اشکال دیگران را دنبال کنند.

وی با تأکید بر لزوم رعایت حریم خصوصی مردم اضافه کرد: مردم حریم خصوصی دارند و دیگران نباید در این حریم وارد شوند، کسانی که با انگیزه های سیاسی و غیر سیاسی حریم خصوصی دیگران را مورد هتک قرار می دهند مطمئنا مورد خشم خدا هستند مگر این که توبه کنند.

سعیدی با بیان این که انسان باید از اعماق وجود مسلمان باشد، گفت: کسانی که دنبال عیوب دیگران می روند مسلمان قلبی نیستند، کسی که امر پنهانی مسلمانان را جست و جو کند خداوند امور پنهانی او را آشکار خواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت فضای مجازی افزود: یکی از جاهایی که به لجنزار تبدیل شده و راست و دروغ را منتشر می کنند و آبروی دیگران را می برند، برخی از فضاهای مجازی است، در هر شرایطی باید مراقب باشیم که هتک آبروی مؤمن نشود

تولیت حرم مطهر بانوی کرامت در ادامه سخنان خود با بیان این که باید به تعهدات خود به خدا پایبند بمانیم، اظهار داشت: همه در معرض خطر هستیم اما باید از گناه دوری کرده و با آبروی مردم بازی نکنیم، تا دیر نشده و فرصت را از دست نداده ایم باید جبران خطا کنیم، همچنین باید از کسانی که دل آن ها را شکستیم حلالیت بطلبیم و رابطه خود را به اهل بیت به ویژه امام زمان(عج) تقویت کنیم.

وی با تأکید بر این که باید قدر نظام و انقلاب اسلامی و شهدا را بدانیم، ادامه داد: شهدا بهترین سرمایه یعنی جان خود را برای آرامش و آسایش مردم فدا کردند، امروز مسؤولان نظام باید گوش به فرمان رهبری باشند و به آن عمل کنند.

امام جمعه قم ابراز داشت: باید عقاید، باور ها و رفتار های خود را رصد و مراقب کنیم و سبک زندگی علوی را در پیش بگیریم و به دستورات و وصایای امیرمؤمنان جامه عمل بپوشانیم.

وی عنوان کرد: قاتل امیرمؤمنان تنها ابن ملجم نبود بلکه جریانی بود که در طول تاریخ ادامه دارند و در زمان ما هستند از این رو باید مراقب باشیم و از کسانی که دشمن دین، انقلاب و نظام هستند برائت بجوییم که از شرایط ایمان است؛ باید با زنده نگه داشتن یاد شهدا در مسیر این مجاهدان حرکت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید