اوج گیری ویروس کرونا در بوشهر

کدخبر: ۳۳۸۲۳۹
اقتصادنیوز:سعید کشمیری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۵۴۳ نفر شامل ۳۱۵ مرد و ۲۲۸ زن است. وی اضافه کرد: از ۷۹ مورد مثبت جدید، ۱۹ مورد در بوشهر، ۲۸ مورد در دشتستان، ۱۴ مورد در دشتی، ۶ مورد در کنگان، چهار مورد در گناوه، سه مورد در تنگستان، دو مورد در دیر، دو مورد در عسلویه و یک مورد در جم شناسایی‌شده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  رویداد۲۴  ،دبیر ستاد مبارزه با ویروس کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۲۷۳ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت: ۷۹ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

سعید کشمیری امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز دوشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه ۵۴۳ نفر شامل ۳۱۵ مرد و ۲۲۸ زن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۷۹ مورد مثبت جدید، ۱۹ مورد در بوشهر، ۲۸ مورد در دشتستان، ۱۴ مورد در دشتی، ۶ مورد در کنگان، چهار مورد در گناوه، سه مورد در تنگستان، دو مورد در دیر، دو مورد در عسلویه و یک مورد در جم شناسایی‌شده‌اند.

کشمیری اضافه کرد: ۱۹ بیمار جدید شهرستان بوشهر، آقایانی ۳۱، ۴۳، ۴۴، ۳۶، ۲۷، ۴۶، ۳۱ و ۴۳ ساله و کودکی ۱۰ ساله و خانم‌هایی ۲۷، ۶۱، ۱۸، ۲۱، ۴۰، ۳۸، ۴۵ و ۳۳ ساله که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند و آقایی ۷۲ ساله و خانمی ۲۶ ساله نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

وی بیان کرد: از ۲۸ بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۳۷، ۵۷، ۵۴، ۶۵، ۴۸، ۲۷، ۳۹، ۱۲، ۳۶، ۲۳، ۶۴، ۷۴، ۴۴، ۳۸ ساله و خانم‌هایی ۳۷، ۳۰، ۵۹، ۳۵، ۲۹، ۴۵، ۵۲، ۳۲، ۱۲، ۳۳، ۵۷، ۲۶ و ۲۸ ساله و دختر بچه ۱۰ ساله که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

کشمیری اضافه کرد: ۱۴ مورد بیمار جدید شهرستان دشتی، آقایانی ۳۸، ۲۷، ۷۰، ۳۲ ساله و پسربچه‌ای ۴ ساله و خانم‌هایی ۳۵، ۳۰، ۵۵، ۵۲، ۷۰، ۲۷ و ۲۵ و دو دختر بچه ۳ و ۷ ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۶ بیمار جدید شهرستان کنگان، خانم‌های ۳۲، ۳۷ و آقایانی ۱۲ و ۴۵، نوزادی ۸ ماهه، پسربچه‌ای ۶ ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی تصریح کرد: چهار بیمار جدید شهرستان گناوه، آقایانی ۴۴، ۴۳، ۴۵ و ۳۲ ساله هستند که همه بیماران سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

کشمیری اضافه کرد: سه بیمار جدید شهرستان تنگستان، دو خانم ۴۳ و ۷۱ ساله و آقایی ۶۶ ساله هستند که در مراقبت خانگی قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: دو بیمار جدید شهرستان دیر آقایی ۳۹ ساله و دختر سه‌ساله‌اش هستند که سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

کشمیری گفت: دو بیمار جدید شهرستان عسلویه، آقایی ۳۴ ساله ساکن بندر انزلی و شاغل در عسلویه و آقایی ۳۳ ساله ساکن یاسوج و شاغل در عسلویه که سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.

وی بیان کرد: بیمار جدید شهرستان جم آقایی ۶۵ ساله بوده که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۵۴۳ نفر) تاکنون ۲۷۳ نفر از آنان بهبودیافته و ۲۴۶ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۲ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: دلیل اصلی صعودی شدن آمار کرونا در استان بوشهر خصوصاً در روز جاری، بالا رفتن تعداد تست‌های کرونا از هم استانی‌ها است.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از بازاریان عزیز سراسر استان بوشهر درخواست می‌کنم ایام عید فطر بازار را تعطیل کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید