اعمال فشار بر الکاظمی برای تعیین تکلیف وزارتخانه‌های باقی‌مانده

کدخبر: ۳۳۸۵۵۴
اقتصادنیوز : فراکسیون پارلمانی جریان حکمت ملی عراق از وجود فشارهای قوی از سوی برخی گروه‌های سیاسی بر نخست‌وزیر برای سهمیه‌بندی هفت وزارتخانه باقی‌مانده خبر داد و گفت، مصطفی الکاظمی همچنان با این فشارها که با خواسته‌های مردمی و مرجعیت همخوانی ندارد، به شدت مخالف است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، علی البدیری، یکی از نمایندگان فراکسیون پارلمانی جریان حکمت ملی عراق به رهبری عمار حکیم امروز (چهارشنبه) در گفت‌وگو با سومریه نیوز گفت، مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق برای تکمیل کابینه خود پیش از عید فطر تلاش بسیاری نموده اما فشارها و اصرارهایی از سوی برخی احزاب سیاسی برای تحقق سهمیه‌بندی حزبی مانع توافق بر سر اسامی معین کاندیداهای هفت وزارتخانه باقی‌مانده شده است.

وی افزود، پایبندی الکاظمی به ویژگی‌هایی که مرجعیت و تظاهرکنندگان درباره نامزدها خواستار شده‌اند، مبنای ثبات رویکرد وی و عدم تسلیم شدن در برابر فشارها است.

البدیری عنوان داشت، گروه‌های سیاسی باید نسبت به خطر این رویکرد و بحران‌هایی که کشور از چند سو با آن مواجه است، آگاه باشند؛ به ویژه این که دولت کنونی وظایف مشخصی دارد که با مطالبات مردمی همخوانی دارد. بنابراین احزاب سیاسی باید امتیازاتی را ارائه دهند و از سیاست‌های پیشین که عامل وخامت خدمات در کشور و ضعف برخی بخش‌ها بوده است، دوری گزینند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید