تمدید یک‌ماهه محدودیت‌های ارتباطی در آلمان/ قدردانی مرکل از شهروندان آلمانی

کدخبر: ۳۳۹۵۳۹
اقتصادنیوز: در نشست کابینه فدرال و دولت‌های محلی آلمان، مقررات مربوط به فاصله‌گذاری اجتماعی تا ۲۹ ژوئن تمدید شد اما اجتماعات زیر ۱۰ نفر اما به شرط رعایت نکات ایمنی از ششم ژوئن مجاز خواهد بود.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امروز (چهارشنبه) کابینه فدرال و روسای دولت‌های ایالتی آلمان بر سر نحوه مدیریت کرونا به توافق دست یافتند. فاصله‌گذاری‌های اجتماعی تا یک ماه دیگر تمدید شد اما تشدید یا تسهیل مقررات در ایالت‌ها منتفی نیست و به عهده روسای محلی گذاشته شده است.

در توافق صدراعظم و روسای ۱۶ دولت محلی در آلمان، مقررات مربوط به فاصله‌گذاری‌های اجتماعی تا ۲۹ ژوئن تمدید شد.

این توافق شامل تسهیلاتی در محدودیت‌های پیشین نیز می‌شود. از جمله از ششم ژوئن دیدارهای خانوادگی و دوستانه تا سقف ۱۰ نفر در اماکن عمومی مجاز خواهد بود. البته توصیه شده که دایره ملاقات‌کنندگان حتی‌المقدور کوچک و دامنه تماس‌ها ترجیحا ثابت باشد.

هم‌چنین توصیه شده است که دید و بازدیدها در محیط‌های بسته و خانه‌ها، با رعایت اصول بهداشتی و حفظ فاصله حداقل یک متر و نیم از دیگران انجام گیرد. برای تعداد حاضران نیز باید به وسعت محل و به ویژه جریان هوای تازه در اتاق و سالن توجه شود. تدابیر پیشنهادی یادآوری می‌کند که معاشرت افراد در فضای آزاد، ریسک کمتری برای آلودگی به ویروس دارد.

بیانیه دفتر صدراعظم آلمان تاکید می‌کند که شیب ابتلا به ویروس در هفته‌های اخیر نزولی و در کمترین سطح بوده و گشایش‌ها به تداوم این شیب و رعایت کلیه پروتکل‌های فاصله‌گذاری و بهداشتی بستگی خواهند داشت. در این بیانیه از تعامل و همکاری شهروندان نیز قدردانی شده است.

محافل دولتی پیشاپیش گفته‌ بودند که طرح برلین ترکیبی خواهد بود از رفع برخی از محدودیت‌ها و حفظ موازین و قواعدی چون فاصله‌گذاری اجتماعی و زدن ماسک.

به گزارش دویچه‌وله، مسئولان دولت‌های محلی در آلمان حق دارند بنا به مختصات هر ایالت، تصمیمات جداگانه‌ای با مسئولیت خود اتخاذ کنند.

در حالی که بودو راملو، رئیس دولت ایالتی تورینگن، به لغو کامل محدودیت‌ها تمایل دارد و مداخله دولت را صرفا در مناطق و موارد حاد ابتلا ضروری دانسته، مارکوس زودر، رئیس دولت ایالتی بایرن می‌گوید: ساده‌لوحی است اگر فکر کنیم ویروس کرونا دارد از بین می‌رود.

دولت فدرال به ایالت‌ها اختیار داده که در صورت افزایش میزان ابتلای منطقه‌ای، محدودیت‌ها را تشدید کنند. سخت‌گیری‌های احتمالی بر این فرمول مبتنی خواهند بود: اگر در هر منطقه یا شهرستان، نرخ هفتگی ابتلا به ویروس، ۵۰ نفر به نسبت ۱۰۰ هزار سکنه باشد، مقررات جداسازی و قرنطینه تشدید خواهد شد.

نشست مشترک کابینه فدرال و دولت‌های محلی برای اعلام نظر درباره مقررات کرونا، قرار بود دوشنبه گذشته برگزار شود، اما به دلیل موضع‌گیری رئیس دولت ایالتی تورینگن، به تعویق افتاد. بودو راملو اعلام کرده بود که از اول ژوئن کلیه محدودیت‌ها در این ایالت را لغو می‌کند، زیرا از سه هفته قبل هیچ مورد ابتلا به ویروس در آنجا ثبت نشده است. راملو بعدا نظر خود را تا حدودی تعدیل کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید