بیانیه برجامی انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا

کدخبر: ۳۴۰۰۳۰
اقتصادنیوز؛ دولت‌های فرانسه، انگلیس و آلمان به همراه اتحادیه اروپا به عنوان طرف‌های امضاءکننده توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ -برجام- ضمن ابراز تأسف درباره اقدام اخیر دولت آمریکا علیه ایران و لغو معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری‌های هسته‌ای‌ خواستار بازگشت کامل ایران به این توافق شدند.
بیانیه برجامی انگلیس، فرانسه، آلمان و اتحادیه اروپا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛  وزرای خارجه کشورهای فرانسه، انگلیس و آلمان به همراه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای مشترک خواستار بازگشت ایران به برجام و «اجرای کامل» تعهدات برجامی از سوی تهران شدند.

به نوشته وبسایت وزارت خارجه انگلیس، سخنگویان دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان و انگلیس در بیانیه‌ای مشترک ضمن ابراز تأسف درباره اقدام اخیر دولت آمریکا علیه ایران و لغو معافیت‌های تحریمی مربوط به همکاری‌های هسته‌ای‌ خواستار اجرای تعهدات از سوی ایران شدند.

در این بیانیه آمده است: «ما عمیقاً از تصمیم آمریکا برای خاتمه دادن به معافیت‌های تحریمی ناظر بر پروژه‌های هسته‌ای مرتبط با برجام در ایران از جمله پروژه نوسازی [رآکتور] اراک متأسفیم. این پروژه‌ها که مورد تایید قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل هستند، در خدمت منافع عدم اشاعه هستند و به جامعه بین‌المللی تضمین‌ها در خصوص ماهیت صرفا مسالمت‌آمیز و ایمن فعالیت‌های هسته‌ای ایران را ارائه می‌دهد».

این بیانیه می‌افزاید: «ما به مشورت با شرکایمان برای بررسی نتایج این تصمیم ایالات متحده ادامه می‌دهیم».

آن‌ها برجام را «یک دستاورد کلیدی در معماری عدم اشاعه جهانی و در حال حاضر تنها راه برای اطمینان از ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران» خواندند.

در ادامه بیانیه آمده است: «به همین دلیل است که ما به طور پیوسته با هدف اطمینان از اجرای کامل و موثر تعهدات برجام به ویژه بازگشت ایران به تبعیت کامل و بدون تاخیر خود به تعهدات برجامی تلاش کرده‌ایم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید