استفاده نکردن از ماسک در این کشور جرم است

کدخبر: ۳۴۰۳۰۷
همزمان با گسترش ویروس کرونا در پاکستان استفاده از ماسک در اماکن عمومی اجباری شد و طبق اعلام دولت افرادی که این قانون را زیر پا بگذراند مجازات خواهند شد.

بنابر گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، دولت اسلام آباد به منظور جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا استفاده از ماسک را برای تمام مردم اجباری کرد.

طبق بخش نامه صادر شده کلیه شهروندان پاکستانی موظفند در اماکن عمومی اعم از مساجد، خیابان ها، وسایل حمل و نقل عمومی، ادارات و... از ماسک استفاده کنند.

مسئولین شهر اسلام آباد نیز ضمن اعلام اجرایی شدن این تصمیم تصریح کردند: هر شهروندی که به دلیل عدم استفاده از ماسک دستگیر شود علاوه بر تحمل حبس به پرداخت جریمه محکوم خواهد شد.

در دیگر شهرهای پاکستان نیز عدم استفاده از ماسک جرم اعلام شده و افرادی که قانون جدید را زیر پا می گذارند مجبور به پرداخت جریمه خواهند شد.

دولت اسلام آباد تاکید کرد: اگر شهروندی به دلیل بی توجهی به قوانین جدید بازداشت شود مجبور به تحمل حبس نیز خواهد شد.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که سرعت انتشار کرونا در پاکستان افزایش یافته و شمار بیماران در این کشور به آستانه 70 هزار نفر رسید.

تاکنون 1483 نفر در پاکستان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند و حتی برخی وزرای دولتی نیز به کرونا مبتلا شده‌اند.

اسلام آباد به دلیل مواجه با بیکاری و فقر مجبور شد قرنطینه را تسهیل کرده و اجازه آغاز فعالیت های اقتصادی را به بازاریان بدهد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید