یک فعال سیاسی سعودی مدعی شد؛ تشکیل شورای 18 نفره برای عزل بن سلمان

کدخبر: ۳۴۰۳۲۳
اقتصادنیوز:یک فعال سیاسی سعودی اعلام کرده، شورایی متشکل از 18 عضو از جمله سه شاهزاده سعودی برای برکناری «محمد بن سلمان» ولیعهد این کشور تشکیل شده است. آنها معتقدند، بن سلمان در حال نابود کردن عربستان است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از کیهان اقدامات «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی در سه حوزه داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی باعث شده تا بسیاری از شاهزاده‌های سعودی علیه وی متحد شوند و بگیر و ببندهای بن سلمان نیز تاکنون گویا، کار به جایی نبرده است. «عبدالرحمن السهیمی» فعال سعودی در این باره می‌گوید، مخالفان بن‌سلمان یک «شورای هماهنگی» شامل سه شاهزاده از خاندان حاکم تشکیل داده‌اند و هدف این شورا برکناری «محمد بن سلمان» که رویای پادشاهی دارد، است.

بر اساس گزارش شبکه «الجزیره»، السهیمی در ویدیویی ضبط شده اعلام کرده که، شورای هماهنگی معارضان سعودی متشکل از ۱۸ عضو است که سه نفر از آنها از شاهزادگان سعودی هستند. این شورا به تحصن، نافرمانی مدنی یا حمل سلاح فرا نمی‌خواند بلکه کارش محدود به مکاتبات با کشورهای جهان و سازمان‌های رسمی و بین‌المللی است... مکاتباتی با پارلمان‌های اسلامی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس، اعضای کنگره آمریکا و اعضای پارلمان اروپا انجام شده است. آنها گفته‌اند به شرط اینکه سازمان‌های حاکم در عربستان مستقل از شخص شاه باشند و کشور، پارلمان منتخب داشته باشد، از شاهزاده «احمد بن عبدالعزیز» برادر شاه سعودی و رقیب بن سلمان برای پادشاهی حمایت خواهند کرد.

السهیمی سپس از «سلمان بن عبدالعزیز» شاه سعودی خواست پسرش را از کلیه مناصب فعلی از جمله ولیعهدی کنار بگذارد و این مسئولیت را به احمد بن عبدالعزیز واگذار کند. وی تأکید کرد، 17 کشور اسلامی با رویکرد ما موافق هستند اما ما منتظریم که آغاز این کار از سوی خود ملک سلمان باشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید