عبور تعداد مبتلایان روزانه از 3100 تن؛

کرونا در شیب صعود قرار گرفت

کدخبر: ۳۴۰۶۲۲
اقتصادنیوز: امروز آمار مبتلایان جدید کرونا به بالای 3 هزار نفر صعود کرد؛ عددی که در طول دوران شیوع کرونا در ایران تنها 3 بار دیگر سابقه داشت و آخرین بار آن به 12 فروردین باز می‌گردد.
کرونا در شیب صعود قرار گرفت

image_2020-06-02_19-35-47

به گزارش اقتصادنیوز، تعداد مبتلایان جدید در 24 ساعت منتهی به ظهر امروز 3117 تن اعلام شد، عددی که پس از رقم 3186 تن روز 11 فروردین، بالاترین آمار روزانه کرونا در ایران به حساب می‌آید. اما این بدین معنی است که کرونا به وضعیت میانه فروردین ماه بازگشته است؟ پاسخ این سوال منفی است، چرا که بخشی از افزایش تعداد مبتلایان روزانه در هفته اخیر متاثر از افزایش قابلیت تست‌گیری کرونا در سطح کشور است. 

در آن ایام، تعداد آزمایش‌های انجام شده در روز، در محدوده 10 هزار مورد قرار داشت. در حالیکه در هفته جاری تعداد آزمایشات انجام شده در روز به بیش از 20 هزار مورد رسیده است.نسبت تعداد مبتلایان به آزمایش‌های انجام شده در میانه فروردین در محدوده 20 درصد قرار داشت. اما در آزمایشات 24 ساعت گذشته، 15.5 درصد از تست‌ها با جواب مثبت روبرو شده‌اند. آیا این بدین معنی است که وضعیت سفید است؟ پاسخ به این سوال نیز نمی‌تواند مثبت باشد. چرا که این نسبت در 5 خرداد، معادل 9.3 درصد بود و در روزهای اخیر کاملا یک روند صعودی را ثبت کرده است. پس یک علامت هشدار در آمارهای کرونا به چشم می‌خورد که می‌تواند ناشی از افزایش سفرها در تعطیلات عید فطر باشد. 

کرونا2

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید