حمله آمریکا به خبرنگاران روسی در اطراف کاخ سفید

کدخبر: ۳۴۰۶۴۷
وزارت امور خارجه روسیه و همچنین رئیس خبرگزاری ریاونووستی در روسیه نسبت به شلیک گلوله های پلاستیکی و ضرب و شتم خبرنگاران روسی در تظاهرات در آمریکا اعتراض کردند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری کیسلوف، رئیس خبرگزاری ریاونووستی در روسیه اعلام نمود که پلیس آمریکا در جریان ناآرامی ها به کشته شدن یک سیاه پوست به دست پلیس آمریکا، به خبرگنگاران روسی حمله کرده است.

کیسلوف نسبت به زخمی شدن نیکول راسل خبرنگار اسپوتنیک واکنش نشان داد، خبرنگاری که روز سه‌شنبه در واشنگتن اعتراضات در کاخ سفید را تحت پوشش قرار می داد و پلیس به سمت او شلیک کرد. رئیس حبرگزاری ریانووستی از مقامات آمریکایی خواست تا درباره این نوع عمل غیر قانونی علیه نمایندگی های مطبوعات این کشور تحقیق کنند.

"نیکول راسل" تهیه کننده اسپوتنیک گفت که چگونه با او رفتار کردندد: پلیس پس از آنکه وی کارت مطبوعات را به او نشان داد و فریاد زد که او از خانوده مطبوعات است، به طور هدفمند به او حمله کرد. او به زمین خورد به هر حال پلیس به سمت او شلیک کرد حتی قانون عدم شلیک به فرد درازکشیده برای پلیس آمریکایی کار نمی کند .البته او بار دیگر به این روزنامه نگار شلیک می کند. ما خوشبختیم که نیکول با یک گلوله لاستیکی زنده مانده است". اوط گفت: "اما شما می توانستید کشته شوید."

وی همچنین با یادآوری حمله مأموران اجرای قانون در روز یکشنبه علیه روزنامه نگار دیگر این آژانس گفت که شاهد رفتار غیرقابل قبول پلیس در ایالات متحده در جهت ارعاب هدفمند روزنامه نگاران می باشد.

وی گفت: " نیکول در حال حاضر دومین روزنامه نگار ما است که از یک حمله پلیس در یک جنگ خیابانی در آمریکا زخمی شده است. روز یکشنبه، میخاییل تورگیف خبرنگار ریانووستی، که پوشش شورش ها در مینیاپولیس بود ، عمداً با گاز فلفل روی صورتش روبه رو شد. با او یکی از همکاران ایستگاه تلویزیونی آمریکا VICE بود که مانند میخاییل کارت مطبوعاتی را نشان داد و فریاد می زد: "من عضو مطبوعات هستم!" با این حال وی نیز مورد حمله قرار گرفت".

وزارت امور خارجه روسیه در مورد حمله علیه روزنامه نگاران روسی در آمریکا: وضعیت حقوق رسانه ها در کشور امریکا هر روز بدتر می شود.

خبرنگار دیگری می گوید در حالی که پلیس به چشمان او خیره شده بود، او را مورد حمله قرار داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید