درخواست ویژه سخنگوی دولت از هنرمندان و نخبگان

کدخبر: ۳۴۰۷۷۷
سخنگوی دولت ور یادداشتی در اینستاگرام خود نوشت: در ماجرای کرونا قهرمانان ما از بیمارستان ها به پاخاستند، زیبنده است اصحاب هنر ایرانی همپای دولت برای ثبت این لحظات ناب قهرمانانه پای به میدان گذاشته و از این فداکاری‌ها، یادگاری ارزشمند برای نسل‌های بعد بر جای بگذارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین، علی ربیعی، سخنگوی دولت، در یادداشت اینستاگرامی با انتشار فیلمی از فداکاری و جانباختن یک پزشک مهاجر در جریان درمان و معالجه مردم در مقابله با کرونا در آمریکا نوشت: این ویدیو، روایت خلق یک نقاشی عظیم به نام "ما نور هستیم" توسط «جرج رودریگز گرادا» هنرمند کوبایی ـ آمریکایی است که در آن چهره ماسک زده دکتر «دلفونسو دکو» یکی از پزشکانی که در جریان مبارزه با ویروس کرونا جان خود را از دست داده است ، در منطقه «کویینز» شهر نیویورک به تصویر کشیده شده است.

 دکتر «دکو» یک پزشک مهاجر متخصص اطفال و با هفتاد سال سن در آستانه بازنشستگی بود که با شیوع ویروس کرونا تا زمان مرگ خود بر اثر ابتلا به کووید_۱۹ به معالجه مردم ادامه داد.

ما معمولا در هنر خلق نمادها و روایت واقعیتهای تاریخی در قالب داستان و قهرمان سازی‌هایمان ضعیف عمل کرده‌ایم. در پیچ و خم تاریخ طولانی و پر رمز و راز کشورمان، چقدر توانسته‌ایم در اسطوره سازی و انتقال بین نسلی قهرمانمان ملی‌مان موفق عمل کنیم ؟ همین اندک را هم مدیون فردوسی و شاهنامه‌اش و برخی از داستان‌سرایی‌ها هستیم. 

نگاه کنید به کشورهای با تاریخ کم که در پی قهرمان سازی و جعل تاریخ برای افتخار به کشورشان هستند.

در ماجرای کووید_۱۹ این بار قهرمانان ما از بیمارستانها به پا خاستند. از کارگری که زباله‌های بیمارستانی را جمع‌آوری می‌کند تا نظافت‌چی‌های بی ادعای مراکز درمانی، بهیاران، پرستاران، پزشکان و کلیه متخصصینی که در مقابله با ویروس کرونا از جان مایه گذاشتند.

به نظرم رسالت ما در دولت برنامه‌ریزی برای ثبت این رخداد حماسی است و زیبنده است همپای آن نویسندگان، مجسمه‌سازان، نقاشان، شعرا، فیلمساران و اصحاب هنر ایرانی نیز برای ثبت این لحظات ناب قهرمانانه پای به میدان گذاشته و از این فداکاری‌ها، یادگاری ارزشمند برای نسل‌های بعدی بر جای بگذارند. از اینکه، چگونه نظام سلامت در کنار جامعه قرار گرفت. 

چه خوب است از زندگی سخت کارگر دست فروش بیکارشده تا پرستارانی که به سختی معاش می‌کنند و با جان، کار سلامت کردند تصویری شایسته برای آیندگان بر جای بماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید