آخرین خبرها از کشتی غرق شده بهبهان در آب‌های عراق

کدخبر: ۳۴۰۹۵۱
اقتصادنیوز؛ شناور باری «بهبهان» که روز سه‌شنبه (١٣ خرداد) با حمل بار مصالح ساختمانی و سرامیک از بندر خرمشهر عازم بندر ام‌القصر عراق بود، شب پنجشنبه ۱۵ خرداد در کانال آبی «خور عبدالله» و در محدوده آب‌های عراق غرق شد.
آخرین خبرها از کشتی غرق شده بهبهان در آب‌های عراق

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ این شناور از نوع شناور زیر ۵۰۰ فلزی است و حامل بار مصالح از بندر خرمشهر ایران به سمت عراق بوده و تعداد خدمه این شناور هفت نفر بودند که تاکنون یک نفر فوت شده و چهار نفر نجات یافته‌اند.

بر اساس اطلاعات کسب شده توسط خبرنگار ایلنا در آبادان، دو نفر در این حادثه مفقود شده‌اند که یک نفر ایرانی و یک نفر هندی می‌باشند. البته پیگیری‌های خبرنگار ایلنا حاکی از آن است هماهنگی برای اعزام تیم‌های امداد و نجات از سوی ایران انجام شده است و در حال اعزام برای همکاری و مشارکت با تیم‌های امداد و نجات عراقی جهت جستجوی دو نفر دیگر هستند.

هم اکنون شرایط جوی آب‌های شمال غربی خلیج فارس نامساعد است. البته با توجه به کوچک بودن محدوده جستجو، احتمال پیدا شدن مفقودی‌ها وجود دارد.

همه‌ی بار شناور مذکور به زیر آب رفته است.

انتشار فیلم غیر واقعی

متأسفانه یک فیلم در شبکه‌های مجازی در حال انتشار است که مدیرکل حفاظت و ایمنی دریایی سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگوی اختصاصی با ایلنا آن را غیر واقعی و متعلق به سانحه دیگری دانست.

نادر پسنده در خصوص آخرین اقدامات انجام شده، افزود: هماهنگی سیاسی بین دو کشور برای همکاری در زمینه جستجوی مفقودان این سانحه انجام شده و علیرغم بدی آب‌وهوا و وزش باد سنگین، در حال جستجوی مفقودان هستیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: هیچ فیلمی از این سانحه وجود ندارد و فیلم‌های منتشر شده در فضای مجازی به سانحه دیگری مربوط است.

ام‌القصر کجاست؟

بندر ام القصر از بزرگ‌ترین بنادر عراق و در جنوب این کشور در استان بصره در منطقه‌ی ام القصر و نزدیک به مرز کویت قرار دارد که در سال ۱۹۳۰ تأسیس شده است و توسط اداره بنادر این کشور اداره می‌شود و دارای ۱۸ اسکله می‌باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید