هشدار یک فرمانده آمریکایی؛ کرونا پوشش جدید چین برای گسترش قلمروی خود

کدخبر: ۳۴۰۹۸۲
اقتصادنیوز: فرمانده نیروهای آمریکایی در ژاپن امروز (جمعه) گفت، چین از کروناویروس به عنوان پوششی برای پیشبرد ادعاهای قلمرویی خود در دریای چین جنوبی به واسطه افزایش فعالیت نیروی دریایی و با هدف ارعاب کشورهای دیگر در این قلمرو استفاده می‌کند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فرمانده نیروهای آمریکایی در ژاپن امروز (جمعه) گفت، چین از کروناویروس به عنوان پوششی برای پیشبرد ادعاهای قلمرویی خود در دریای چین جنوبی به واسطه افزایش فعالیت نیروی دریایی و با هدف ارعاب کشورهای دیگر در این قلمرو استفاده می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال کوین شیندر، فرمانده نیروهای آمریکایی در ژاپن گفت، فعالیت‌های زیاد از سوی ناوهای نیروی دریایی، قایق‌های گارد ساحلی و قایق‌های ماهیگیری چین در دریای چین جنوبی وجود دارد.

وی ادامه داد: دولت چین با استفاده از پوشش کووید-۱۹ در حال گسترش فعالیت‌های نظامی خود در منطقه است. پکن همچنین فعالیت‌هایش را در دریای چین شرقی که با ژاپن در آن مناقشه دارد، افزایش داده است.

وی پیش بینی کرد: افزایش سطح فعالیت از سوی پکن احتمالا ادامه دارد.

چین می‌گوید، فعالیت‌های دریایی‌اش در منطقه صلح آمیز هستند.

ژاپن میزبان بزرگترین حضور نیروهای آمریکایی در آسیا است که شامل یک ناوهواپیمابر، یک نیروی اعزامی آبی-خاکی و اسکادران جنگنده‌هاست. همچنین آمریکا علاوه بر دفاع از ژاپن نیروهایش را برای بازدارندگی در برابر گسترش نفوذ چین در منطقه در دریای چین جنوبی هم مستقر کرده است.

این جدیدترین انتقاد آمریکا از چین در بحبوحه تنش‌های پیش آمده بین دو کشور با اتهامات واشنگتن از پکن بابت ناکامی‌اش در هشدار به موقع درباره کروناویروس بوده است.

پکن پایگاه‌های نظامی بر روی صخره‌های دریای چین جنوبی یا آب‌های نزدیک به کشورهایی که مدعی مالکیت این منطقه هستند، ایجاد کرده است؛ فیلیپین، ویتنام و مالزی نیز مدعی این مالکیت هستند. پکن تا ۱۶ اوت ممنوعیت یکجانبه ماهیگیری در این آب‌ها اعمال کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید