شکایت گروه‌های حقوق‌بشری از ترامپ

کدخبر: ۳۴۰۹۹۷
اقتصادنیوز؛ چندین گروه حقوق بشری علیه دولت آمریکا و پلیس این کشور شکایت کرده و گفتند، اینها حقوق مطرح شده در قانون اساسی ایالات متحده درباره برگزاری اعتراضات را زیر سوال برده و نقض کرده‌اند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا؛ گروه‌های حقوق بشری چون “اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا” و “کمیته وکلای حقوق بشر بر اساس قانون” شکایتی را علیه دولت ترامپ و پلیس آمریکا تنظیم کرده و افسران را به ارتکاب جرایم هماهنگ شده و تحریک‌آمیز علیه معترضانی متهم کردند که در مقابل کاخ سفید و در پارک لافایه در اعتراض به کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست و همچنین بی عدالتی‌های سیستماتیک از سوی پلیس علیه سیاهپوستان در آمریکا، تجمع کرده بودند.

آپریل گوگانز، سازمانده اصلی گروه حقوق بشری “زندگی سیاهان مهم است”، گفت: آنچه برای اعضای ما رخ داد، در اینجا در واشنگتن دی.سی یک بی حرمتی به تمامی حقوق ما بود.

در حالیکه ترامپ روز دوشنبه در نشست خبری شرکت داشت، تهدید کرد که ارتش را در شهرهای آمریکا که به تصرف معترضان درآمده، مستقر می‌کند تا نیروهای مسلح به سرعت مشکل را حل کنند.

شکایت تنظیم شده علیه ترامپ و پلیس از جانب گروه “زندگی سیاهان مهم است” واشنگتن دی.سی و افرادی است که در پارک لافایه روز دوشنبه دست به اعتراض زدند، تهیه شد. در این شکایت، تنظیم کنندگان به دنبال حکمی هستند که مقام‌های آمریکایی شامل ویلیام بار، دادستان کل و مارک اسپر، وزیر دفاع را از تکرار فعالیت‌های غیرقانونی منع کند.

همچنین شکایت‌های مشابهی در واکنش به حملات پلیس به خبرنگار پوشش دهنده اعتراضات در سراسر کشور در روزهای اخیر تنظیم شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید