بسیج نظامیان سابق آمریکا علیه ترامپ

کدخبر: ۳۴۱۰۶۴
اقتصادنیوز: ده‌ها مقام بلندپایه دفاعی سابق آمریکا، تهدید نظامی دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور علیه معترضان ضدنژادپرستی را محکوم کردند.

به گزارش اقتصادنیوز۸۹ مقام نظامی در یادداشتی در روزنامه واشنگتن پست نسبت به تهدید ترامپ در مورد استفاده از ارتش برای سرکوب اعتراضات هشدار دادند.لئون پانه‌تا، چاک هیگل و اش کارتر وزرای دفاع پیشین آمریکا از جمله افرادی هستند که در این یادداشت مشارکت کرده‌اند.
در این یادداشت که بامداد شنبه منتشر شد، آمده است: ما به عنوان رهبران سابق وزارت دفاع- در بخش‌های غیرنظامی و نظامی، اعم از جمهوری‌خواه، دموکرات و مستقل- همچون رییس جمهوری و همه اعضای ارتش سوگند یاد کردیم که از قانون اساسی آمریکا دفاع کنیم.  
مقام‌های سابق دفاعی اعلام کردند: ما درباره خیانت رییس جمهوری به سوگندش و تهدید او به استفاده از ارتش برای نقض حقوق شهروندان آمریکا هشدار می‌دهیم.
این یادداشت، اندکی پس از آن منتشر شد که ۲۸۰ دیپلمات و مقام نظامی ارشد سابق در نامه‌ای از تهدید ترامپ به استفاده از ارتش علیه معترضان اعتراض کرده و هشدار دادند.
در یادداشت این گروه از دیپلمات‌ها و نظامیان سابق آمده است: بسیاری از ما در بخش‌های مختلف دنیا از جمله مناطق جنگی خدمت کردیم. دیپلمات‌ها و افسران نظامی شانه به شانه یکدیگر برای پیشبرد منافع و ارزش‌های آمریکایی تلاش کردند.  
آنان افزودند: ارتش آمریکا برای برخورد با شهروندانی که طبق قانون اساسی از حقوق خود برای آزادی بیان استفاده می‌کنند، هیچ نقشی ندارد.
«جیمز متیس» وزیر دفاع سابق در دولت ترامپ روز چهارشنبه در یادداشتی در نشریه آتلانتیک نوشت: حدود ۵۰ سال پیش وقتی به ارتش پیوستم و سوگند خوردم که از قانون اساسی حمایت و حفاظت کنم، هرگز فکر نمی‌کردم به نظامیان دستور داده شود که حقوق قانونی شهروندان خود را نقض کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید