ایرباس در گرداب کرونا

کدخبر: ۳۴۱۱۲۷
اقتصادنیوز: شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد که ممکن است از شرکت‌های هواپیمایی که هواپیماهای سفارش داده شده را تحویل نمی‌گیرند و یا به تعهدات مالی خود عمل نکرده‌اند، شکایت کند.
ایرباس در گرداب کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، پس از آنکه شرکت ایرباس اعلام کرد که قصد دارد علیه شرکت‌های هواپیمایی که به قرارداد خود با این هواپیماساز فرانسوی عمل نمی‌کنند شکایت کند، شاهد بالا گرفتن تنش در صنعت هواپیمایی بین‌المللی هستیم.

گیلوام فائوری، مدیرعامل شرکت ایرباس، طی مصاحبه‌ای گفته که میزان تحویل هواپیماهای تولیدی این شرکت در ماه می، تا حدودی بهبود یافته اما به میزان چشم‌گیری کمتر از میزان طبیعی بوده است.

ایرباس و شرکت‌های لیزینگی شاهد ارائه چندین درخواست از سوی شرکت‌های هواپیمایی برای به تعویق افتادن تحویل هواپیماهای سفارش داده شده به خاطر کاهش شدید تقاضا برای مسافر‌ت‌های هوایی ناشی از شیوع ویروس کرونا، بوده‌اند.

فائوری گفت که برخی شرکت‌های هواپیمایی درخواست ایرباس برای تحویل گرفتن هواپیماهای خود را رد کرده و شرکت‌ سازنده امیدوار است آنها به سمت جبران تعهدات خود بروند.

وی البته گفت که امیدوار است بتواند راهی به غیر از مطرح کردن دعوی قضایی برای حل مشکل خود پیدا کند اما در صورتی که همانگونه که شاهد هستیم شرکت‌های هواپیمایی راهی غیر از این برای ایرباس باقی نگذارند این شرکت  به سمت مطرح کردن ادعای خود در دادگاه نخواهد داشت.

منابع آگاه می‌گویند: رسانه‌ای کردن این گونه تهدیدات در چنین شرایطی نادر است و می‌تواند به ضرر شرکت ایرباس تمام شود.

آنها می‌گویند که این گونه موضع‌گیری ایرباس نشان می‌دهد که چقدر اوضاع وخیم بوده و ایرباس خود را برای تکرار بحران سال 2001 و شاهد ورشکستگی شرکت‌های بزرگ هواپیمایی بوده‌ایم آماده می‌کند.

ایرباس به صورت رسمی با ارسال نامه به برخی شرکت‌های هواپیمایی درباره به تعویق افتادن تحویل هواپیماها و یا عدم پرداخت تعهدات آنها هشدار داده که منابع آگاه می‌گویند برخی شرکت‌های هواپیمای به شدت به این اقدام ایرباس واکنش نشان دادند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید