بیانیه 66 کارشناس سازمان ملل درباره اعترزاضات آمریکا

کدخبر: ۳۴۱۱۴۵
اقتصادنیوز؛ 66 کارشناس سازمان ملل با انتشار بیانیه‌ای اعتراضات مردم آمریکا را واکنشی به نژادپرستی سازمان‌یافته توصیف کرده و درخصوص دخالت احتمالی نیروهای نظامی برای سرکوب تظاهرات ابراز نگرانی کردند.

به  گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ۶۶ کارشناس سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کردند اعتراضات گسترده در شهرهای مختلف آمریکا واکنشی به نژادپرستی سازمان یافته در این کشور است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، در این بیانیه‌ آمده است: «این خیزش ملی، اعتراضی علیه نژادپرستی سازمان‌یافته است که خشونت‌های نژادی تحت حمایت دولت را موجب می‌شود و آن‌ها را از مجازات معاف می‌کند».

این کارشناسان سازمان ملل نوشتند: «اعتراضاتی که جهان شاهد آن است، رد نابرابری‌های نژادی بنیادین و تبعیضی است که به مشخصه‌ای برای زندگی سیاه‌پوستان و دیگر رنگین‌پوستان آمریکا است».

آن‌ها همچنین نحوه پاسخ «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به این اعتراضات را مورد انتقاد قرار دادند و درخصوص دخالت نظامی برای سرکوب آن‌ها ابراز نگرانی کردند.

آمریکا در روزهای گذشته، پس از انتشار فیلمی از قتل نژادپرستانه یک مرد سیاه‌پوست به دست افسر پلیس به صحنه اعتراض یکپارچه علیه نژادپرستی و خشونت پلیس تبدیل شده است.  

دوشنبه هفته گذشته فیلمی منتشر شد که نشان می‌داد یک افسر سفیدپوست زانویش را روی گردن یک مرد سیاه‌پوست گذاشته است. این حادثه به مرگ فرد سیاه‌پوست که «جورج فلوید» نام داشت منجر شد. 

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند شمار افرادی که ظرف یک هفته گذشته در جریان اعتراضات به نژادپرستی و خشونت پلیس در این کشور دستگیر شده‌اند از ۱۰ هزار نفر گذشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید