یک زن مانع اصلی بن‌سلمان برای رسیدن به نیوکاسل

کدخبر: ۳۴۱۲۲۵
​اقتصادنیوز: مدیر ارشد اجرایی لیگ برتر انگلیس به طور تمام و کمال «درخواست‌های مطرح شده را مبنی بر ممانعت از تغییر مالکیت نیوکاسل توسط ائتلاف سعودی از جمله خواسته نامزد «جمال خاشقچی»، مورد بررسی قرار خواهد داد.»

به گزارش اقتصادنیوز «خدیجه چنگیز» نامزد «جمال خاشقچی» روزنامه نگار سعودی به قتل رسیده، با هدف ممانعت از انعقاد قرارداد مذکور، به لیگ جزیره نامه نوشته و این در حالی است که سازمان عفو بین الملل اعلام کرده که در صورت تایید تغییر مالکیت، لیگ برتر انگلیس «خطر تبدیل شدن به یک فریب خورده» را پذیرفته است.

خاشقچی یکی از مقاله نویسان واشنگتن پست و تبعه آمریکا، در سال ۲۰۱۸ و در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه به قتل رسید.

صندوق ثروت ملی عربستان تحت رهبری «محمد بن سلمان» ولیعهد بلندپرواز سعودی در صورتی که پیشنهاد ۳۰۰ میلیون پوندی (۳۳۸ میلیون دلاری) وی پذیرفته شود، ۸۰ درصد از سهام باشگاه نیوکاسل را در اختیار خواهد گرفت.

چنگیز از لیگ برتر جزیره خواسته است تا در قبال این موضوع، موضعی اخلاقی اتخاذ کند.

وی در بیانیه‌ای اعلام کرد: با رعایت جانب احتیاط نسبت به اتخاذ تصمیم درست توسط لیگ جزیره خوش بین هستم. اطمینان دارم که اگر لیگ برتر از مقررات و منشور خود به ویژه معیارهای سنجش مالکان و مدیران، پیروی کند، از فروش نیوکاسل به محمد بن سلمان و صندوق ثروت ملی عربستان ممانعت به عمل خواهد آورد. تا زمانی که بن سلمان برای نقش خود در قتل بی‌رحمانه خاشقچی پاسخگو نباشد، هیچ‌کس نباید با او هیچ معامله‌ای انجام دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید