روش های جالب فاصله گذاری اجتماعی در رستوران ها +عکس

کدخبر: ۳۴۱۶۶۲
اقتصاد نیوز:رستوران‌ها در سراسر جهان روش‌های خلاقانه‌ای را به‌کار بسته‌اند تا فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را رعایت کنند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از یورو نیوز، بازگشایی رستوران‌ها اغلب جزو آخرین مراحل کاهش تدریجی قرنطینه و محدودیت‌های ترددی در کشورهای مختلف بوده است.

با این حال برخی از رستوران‌ها برای اینکه شیوع مجدد ویروس جدید کرونا را به حداقل برساند، ابتکارهایی را دنبال کردند. این ابتکارها صحنه‌های متفاوتی را ایجاد کرده است.

گزارشی تصویری از برخی از این کارهای نوآورانه پیش روی شماست:

زوجی ناهار خود را در محفظه‌های مراقبتی جداگانه در رستورانی در پاریس صرف می‌کنند. جنس این محفظه‌ها از پلکسی‌گلاس، نوعی پلی‌کربنات شفاف و مقاوم است.

Peter Dejong/AP

رستورانی در آمستردام هلندPeter Dejong/AP

اما رستورانی در آمستردام هلند، با ساخت اتاقک‌های دو و چند نفره شیشه‌ای شبیه گلخانه به مشتریان خود خدمات می‌دهد. این اتاقک‌ها در کنار آب قرار گرفته‌اند و هر اتاقک در فاصله‌ای مناسب با اتاقک دیگر قرار گرفته است. اغلب این اتاقک‌ها دو نفره هستند تا از تجمع چندین نفر در یک محیط کوچک جلوگیری شود با عین حال صاحبان رستوران در چند اتاقک با گذاشتن نیمکت پشت میز امکان سرو غذا برای بیش از دو نفر را نیز فراهم کرده‌اند.

آسوشیتدپرس

رستورانی در آمستردام هلندآسوشیتدپرس

آسوشیتدپرس

رستورانی در آمستردام هلندآسوشیتدپرس

افرادی که در این رستوران کار می‌کنند نیز با رعایت اصول بهداشتی سعی دارند تا هم از بیمار شدن خود جلوگیری کنند و هم خاطر مشتریانشان را نسبت به بهداشت محیط مطمئن سازند.

رستورانی در استانبولAFP

اینجا رستورانی در شهر استانبول ترکیه است که اخیرا فعالیت خود را از سر گرفته است. برای اینکه فاصله‌گذاری اجتماعی بین میزها رعایت شود، در بین دو میزی که به آن‌ها خدمات ارائه می‌شود، میزی با دو مانکن نیز قرار گرفته است که نشان می‌دهد مشتریان اجازه ندارند سر این میز بنشینند تا خطر شیوع ویروس کرونا به حداقل برسد.

رستورانی در ویرجینیای آمریکاآسوشیتدپرس

در آمریکا نیز از صاحبان رستوران‌ها خواسته‌اند با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی تنها از ۵۰ درصد ظرفیت رستوران‌های خود برای پذیرایی از مشتریان استفاده کنند.

اینجا یکی از رستوران‌های ایالت ویرجینیای آمریکا است که ظرفیت میزهای خالی خود را با مانکن‌هایی پر کرده‌است که لباس‌های ده‌های گذشته را به تن دارند.

آسوشیتدپرس

رستورانی در ویرجینیای آمریکاآسوشیتدپرس

AP Photo

رستورانی در لیتوانیAP Photo

رستورانی در لیتوانی نیز از مانکن‌ها برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی استفاده کرده است. با این حال به‌نظر می‌رسد رستوران همچنان شلوغ و تجمع افراد در یک فضای بسته بالا است.

AFP

رستورانی در تایلندAFP

مشتریان رستورانی در بانکوک تایلند نیز به این صورت پشت میزهایی که با پلاستیک بخش‌بندی شده‌اند غذای خود را می‌خورد. بین دو نفری که پشت یک میز نشسته‌اند نیز پارتیشن پلاستیکی کار گذاشته شده است.

آسوشیتدپرس

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید