مدیر موسسه «Drone Wars UK» دمطرح کرگ

شراکت انگلیس در جنایت‌های پهپادی آمریکا

کدخبر: ۳۴۱۷۸۱
اقتصادنیوز؛ «کریس کول»، مدیر و مؤسس سازمان غیر‌دولتی «Drone Wars UK» در کشور انگلیس معتقد است که برنامه پهپادی این کشور احتمالا به طور مشترک مسئول جرائم جنگی آمریکاست.
شراکت انگلیس در جنایت‌های پهپادی آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «کریس کول»، مدیر و مؤسس سازمان غیر‌دولتی «Drone Wars UK» در کشور انگلیس، در گفت‌وگو با خبر‌گزاری اسپوتنیک، برنامه پهپادی انگلیس را به دلیل یکپارچگی این برنامه با برنامه پهپادی ایالات متحده، مشترکاً مسئول جرائم جنگی آمریکا دانسته است. 

مدیر این سازمان غیر‌دولتی گفته است که انگلیس احتمالا در جنایت‌های جنگی که آمریکا در جهان مرتکب می‌شود، مسئول است.  

به نوشته خبر‌گزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع انگلیس تأیید کرده که این کشور از وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین یا پهپاد‌های مسلح در مأموریت‌های مخفی استفاده می‌کند.

بر اساس گفته سازمان غیر‌دولتی Drone Wars UK، ماهیت، موقعیت و گستره این مأموریت‌ها و قانونی بودن و همچنین شمار تلفاتی که آنها به جا گذاشته‌اند مبهم مانده است.   

آخرین گزارش گروه نظارتی این سازمان غیر‌دولتی نشان می‌دهد که برنامه‌های پهپادی آمریکا و انگلیس، زیرساخت‌ها، تولیدات، اطلاعات و هماهنگ‌سازی‌های مشترکی دارند و این موارد تا اندازه‌ای مشترک هستند که حتی این دو برنامه را به یکدیگر مرتبط کرده‌ است. 

کریس کول در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک توضیح داده است که انگلیس با سهیم شدن در برنامه پهپادی آمریکا که شامل عملیات های بمباران‌ می‌باشد، این کشور را در هر جنایتی که انجام می‌شود مقصر می‌کند. ‌ 

وی با اشاره به یکپارچگی برنامه پهپادی آمریکا و انگلیس گفت: «روابط تاریخی نزدیک، استفاده مشترک از زیرساخت‌ها و عملیات‌های یکپارچه، برنامه (پهپادی) این دو کشور را به عنوان یک نهاد مشترک به یکدیگر نزدیک کرده است.»   

مدیر این سازمان غیر‌دولتی در پایان این مصاحبه عنوان کرد که از دولت انگلیس خواسته‌اند درباره عملیات‌های پهپادی خود شفاف عمل کند ودرباره اینکه چه تعداد پهپاد را به کار می‌برد، کجا آنها را مستقر می‌کند و هدف این مأموریت‌ها چیست جزئیات ارائه کند. 

وی خاطرنشان کرد انگلیس همچنین باید تضمین کند از اطلاعاتی که در اختیار آمریکا قرار می‌دهد برای عملیات‌هایی که ناقض قوانین بین‌المللی هستند، استفاده نشود. 

وی همچنین ضمن اشاره به ماهیت منحصر به فرد پهپاد‌ها عنوان کرد که به کار بردن پهپاد‌های انگلیس باید از سوی مجلس این کشور تأیید شود. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید