آتش‌سوزی شبانه در پارک ملی شمال شیراز

کدخبر: ۳۴۱۸۷۴
رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: ارتفاعات بمو در شمال شهر شیراز شامگاه سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۹۹ دچار آتش سوزی شد.

به گزارش اقتصادنیوز، محمدهادی قانع شامگاه سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شامگاه امروز سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۹۹ ساعت ۲۰ و ۵۷ دقیقه آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی ارتفاعات بمو شیراز به سامانه آتش نشانی این شهر اطلاع داده شد.

وی ادامه داد: ۲۵ نیروی آتش نشان به همراه تجهیزات مورد نیاز به محل آتش سوزی در ارتفاعات بمو اعزام شده اند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر پس از تلاش ۲ ساعته آتش نشانان،آتش سوزی در این منطقه بطور کامل مهار شده و آتش نشانان اکنون در حال لکه‌گیری آتش ارتفاعات بمو هستند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز تاکید کرد: وسعت دچار آتش سوزی شده عرصه های منابع طبیعی ارتفاعات بمو و دلیل آن بعد از بررسی دقیق کارشناسی به اطلاع عموم خواهد رسید.

پارک ملی بمو از پارک‌های ملی ایران در استان فارس است که نامش را از کوه بمو گرفته‌ و در ۱۰ کیلومتری شمال شهر شیراز قرار دارد.

این پارک واقع در جاده شیراز - مرودشت حدود ۴۰ سال است که  تحت حفاظت محیط زیست است. 

پارک ملی بمو حدود ۴۸ هزار هکتار وسعت دارد و یکی از مناطق چهارگانه طبیعی در استان فارس است که طی چند سال گذشته همواره شاهد آتش سوزیهای متعدد بوده و در این منطقه گونه‌های زیادی از حیات وحش و گیاهان وجود دارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید