ناقلان خاموش کرونا عامل انتقال ویروس‌اند؟

کدخبر: ۳۴۱۹۵۹
اقتصادنیوز :براساس اعلام سازمان جهانی بهداشت افراد مبتلا به کرونا که علائم ظاهری این بیماری را ندارند نقش بسیار کمی در انتقال کووید ۱۹ به دیگران دارند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،بر اساس گفته‌های دکتر ماریان ون کرکوف، مقام رسمی سازمان جهانی بهداشت افرادی که تست کرونای آن‌ها مثبت شده، اما هیچ نشانه‌ای از این بیماری ندارند بسیار نادر هستند و امکان اینکه کووید ۱۹ را به دیگران انتقال دهند بسیار کم است.

ممکن است افراد مبتلا به کرونا که علائم ظاهری بیماری را ندارند به دلیل ارتباط با بیماران مبتلا به کووید ۱۹ آلوده شده باشند.

این مقام رسمی سازمان جهانی بهداشت، اعلام کرد: بیماران مبتلا به کرونا می‌توانند باعث گسترش ویروس شوند، اما این افراد عامل اصلی گسترش کووید ۱۹ نیستند.

به گفته دکتر ون کرکوف، داده‌ها نشان می‌دهد افراد مبتلا، اما بدون نشانه بیماری که توانایی آلوده کردن دیگران به کرونا را داشته باشند بسیار کم است. البته در این زمینه باید تحقیقات وسیع‌تری انجام گیرد.

در ماه‌های گذشته، مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها پیشنهاد کرده بود که بیماران بدون علائم برای جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا خود را قرنطینه کنند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید