ابتلای ۱۵ شهروند ایوانی به بیماری کرونا در یک مراسم ختم

کدخبر: ۳۴۲۱۰۶
اقتصادنیوز: سرپرست شبکه بهداشت و درمان ایوان از ابتلای به کرونای بیش ۱۵ نفر از شرکت کنندگان در مراسم غیررسمی تشییع و ختم یکی از متوفیان شهرستان ایوان خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، رضا جوروند اظهار کرد: متأسفانه به دنبال عدم رعایت موازین بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی در این مراسم، تعداد قابل توجهی از شهروندان ایوانی به کروناویروس مبتلا شده اند.

وی اضافه کرد: بیماریابی فعال در خصوص شناسایی بیشتر مبتلایان در این مراسم همچنان ادامه دارد و پیش بینی می شود تعداد بیشتری بیمار شناسایی شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان ایوان با بیان اینکه برخی از بیماران شناسایی شده هیچگونه علائمی نداشته اند، افزود: از عموم مردم انتظار می‌رود که نسبت به استفاده از ماسک و رعایت موازین بهداشتی پایبند باشند.

وی ابراز داشت: برخی از شهروندان خطر بیماری کرونا را جدی نگرفته‌اند و متأسفانه فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند که همین اقدام آنان؛ باعث تهدید سلامت عمومی می‌شود.

جوروند با تاکید بر ممنوع بودن برگزاری اجتماعات به استناد مصوبات ستادهای استانی و شهرستانی مبارزه با بیماری کرونا؛ از مردم خواست با پذیرش مسئولیت اجتماعی خویش و احترام به یکدیگر، در راستای حفظ سلامت مردم، از حضور در اینگونه مراسمات به دلیل احتمال ابتلای دیگران و شیوع آن در بین مردم، اجتناب ورزند.

وی در بخش پایانی سخنان خود یادآور شد: خانواده‌های متوفیان برای حفظ سلامت خود و عزیزانشان و سایر شهروندان از برگزاری مراسم ختم خودداری کنند چرا که در صورت نادیده گرفتن این امر؛ شاهد شیوع بیماری کرونا در بین شرکت کنندگان و سایر شهروندان خواهیم بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید