پنتاگون: معلوم نیست تا کی در سوریه می‌مانیم

کدخبر: ۳۴۲۲۰۹
اقتصادنیوز: فرمانده نیروهای مرکزی آمریکا تاکید کرد، ایالات متحده قصد ندارد برای همیشه در سوریه باقی بماند اما جدول زمانی برای خروج نیروهایش از این کشور تعیین نکرده است.
پنتاگون: معلوم نیست تا کی در سوریه می‌مانیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، ژنرال کنت مکنزی ، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده موسوم به «سنتکام» در ویدیو کنفرانس موسسه خاورمیانه در واشنگتن گفت: نمی‌دانم تا چه زمانی در سوریه می‌مانیم اما روشن است که تا ابد آنجا نخواهیم ماند.

وی افزود: در مقطعی باید آنجا را ترک کنیم. این امر مطابق تصمیمی سیاسی خواهد بود و ما آماده‌ایم در صورت صدور دستور به آن عمل کنیم.

پیش از این، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از خروج نیروهای این کشور از شمال سوریه خبر داد، اما تأکید کرد برخی از آنها برای "محافظت" از میادین نفتی در این کشور باقی خواهند ماند.

وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرده که قصد دارد حضور نظامی خود در شمال شرقی سوریه را به بهانه جلوگیری از دسترسی تروریست‌های داعش به میادین نفتی تقویت کند.

این وزارتخانه افزود، واشنگتن در حال بررسی چگونگی انتقال و جابجایی نیروها در آن منطقه جهت تقویت حمایت از نفت سوریه است که این امر با اظهارات چند ماه پیش ترامپ مبنی بر اینکه تشکیلات تروریستی در سوریه را از بین برده مغایرت دارد.

بنا بر این گزارش، روسیه و سوریه از جامعه جهانی خواسته‌اند که ایالات متحده را تحت فشار قرار دهد تا مجبور شود نیروهای اشغالگر خود را به طور کامل از سوریه خارج کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید