سران اپوزیسیون پاکستان یکی پس از دیگری کرونا گرفتند

کدخبر: ۳۴۲۲۱۶
اقتصادنیوز: میزان شیوع ویروس کووید-۱۹ درمیان مقامات دولتی پاکستان، اعضای مجالس ملی و ایالتی و سیاستمداران افزایش یافته و این روزها سران اپوزیسیون که دولت این کشور را به کم کاری در مدیریت شیوع کرونا متهم می‌کنند، نیز یکی پس از دیگری به بیماری کرونا مبتلا شدند.
سران اپوزیسیون پاکستان یکی پس از دیگری کرونا گرفتند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، گزارش روز پنجشنبه رسانه‌های پاکستانی حاکی از تایید ابتلای «شهباز شریف» رئیس حزب مسلم لیگ نواز و رهبر اپوزیسیون این کشور به ویروس کرونا در شهر لاهور است. 

شهباز شریف ۶۹ ساله که این روزها برای پاسخ درخصوص پرونده اتهام اختلاس مالی چند بار به دیوان ملی احتساب پاکستان احضار شده بود، پیش‌تر اعلام کرده بود که وی در گذشته بیماری سرطان را شکست داده است به همین دلیل احتمال اینکه به ویروس کرونا آلوده شود زیاد است. 

براساس این گزارش، تاکنون ۷۵ نفر از نمایندگان مجالس پاکستان از جمله ۲۱ عضو مجلس ملی این کشور گرفتار ویروس کرونا شده و تاکنون ۵ نماینده مجالس ایالتی نیز در اثر کرونا جان خود را از دست دادند. 

علاوه بر این «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پیشین پاکستان و از اعضای ارشد حزب مسلم لیگ نواز، «احسن اقبال» وزیر پیشین توسعه و برنامه ریزی،  «مریم اورنگزیب» وزیر پیشین اطلاع

رسانی از حزب مسلم لیگ نواز نیز به تازگی آلودگی خود به ویروس کووید-۱۹ را تایید کرده و گفتند که برای گذارندن دوران نقاهت در قرنطینه خانگی بسر می‌برند. 

برخی از اعضای حزب جنبش عدالت پاکستان (تحریک انصاف) به عنوان حزب حاکم این کشور از شهرهای کراچی و اسلام‌آباد نیز به کرونا مبتلا شده‌اند و این وضعیت باعث شد تا از شدت جدال دولت و اپوزیسیون کاسته شود. 

تاکنون وزرای راه آهن و کنترل موادمخدر پاکستان نیز به کرونا مبتلا و قرنطینه شدند. پیش‌تر رئیس مجلس ملی پاکستان که به کرونا مبتلا شده بود، توانست بهبود پیدا کند. 

شیوع ویروس کووید-۱۹ در پاکستان هر ۲۴ ساعت رکورد جدیدی در میزان تلفات و افراد آلوده به این بیماری ثبت می‌کند اما این وضعیت نه تنها از سوی مردم این کشور جدی گرفته نشده بلکه نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ۶۳ درصد پاکستانی‌ها همچنان خطرات کرونا را جدی نمی‌دانند. 

کووید-۱۹ یا همان ویروس کرونا هفتم اسفندماه گذشته توسط وزارت بهداشت پاکستان با شناسایی نخستین مورد در شهر «کراچی» اعلام شد و اکنون ۱۱۹ هزار و ۵۳۶ نفر به این ویروس مبتلا هستند. ۲۳۵۶ بیمار کرونایی نیز تاکنون در پاکستان جان خود را از دست داده‌اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید